7/2 -08!

Nu var det ett tag sen jag skrev igen, börjar bli riktigt dålig på det nu. Men jag glömmer det hela tiden, så vad ska man göra?

I tisdags, då fyllde ju AnnIrene 17år, så då åt vi på kina. Jag, Cattis, Orsida, Linn & AnnIrene. Det var riktigt trevligt och det var rättså gott också. Men jag hade nog trott att det skulle vara godare, för folk tjatar så mycket om det, men det var i alla fall gott så att det gick att äta, + att jag åt mer än en portion så.

Idag så var det ju fridluftsdag, hela skolan hade det, så det är ju rättså mycket folk som ska överallt. Men jag, Cattis, AnnIrene & Amanda valde i alla fall att åka till Högbyn. Kändes bäst att åka dit eftersom att jag & AnnIrene aldrig åkt snowboard tidigare, + att Amanda sa att hon var lite ovan, vilker jag förstår för snön är ju så sällan här. Men i alla fall så åkte jag med bussen som vanligt mot skolan klockan tjugo i åtta på morgonen. Känns ju lite trist eftersom att vi i alla fall började senare, halv tio. Men i alla fall så var det lungt på bussen för det var bara jag + fyra till. Sen så gick jag hem till Cattis och vi gick sen vidare mot skolan där AnnIrene & Amanda väntade, sen hoppade vi på bussen och åkte upp till Högbyn.
Sen när man satt där, berädd att åka ner för backen, så kändes det som att det inte alls skulle gå så bra. För det var lite svårt att stå som man ville på en snowboard. Men Cattis bara körde på så jag tänkte att det antagligen inte var så svårt, så jag ställde mig upp och började åka neråt, men när det gick för fort så bromsade jag in och satte mig. Det var i alla fall inte så svårt, sen så åkte jag ner för resten av backan, så var det bara att åka med liften upp. Bara? Jo, det kan väl inte vara så svårt eller? Jodå, det var jättesvårt tycker jag, och jag ramlade därför efter några få meter. Jag klarade aldrig av att åka lift hela vägen upp, klarade dock endast 1/4 tror jag, så det kändes ju inte så kul, för jag blev därför tvungen att gå upp för hela backen tre gånger. Men det var inte bara jag här i världen som ramlade så, jag fick en "ramlarkompis", även fast han hade åkt snowboard ända sen fyran, fast han började väl bli trött.
Klockan tre, så åkte vi tjejer hem med Johanna, hon skjutsade oss till Fagerstahallen och där väntade pappa. Så vi skjutsade hem Cattis och därefter åkte jag hem och tog en varm, skön och lång dusch. Nu är jag helt slut i kroppen och jag antar att det kommer vara värre imorgon, nån som har en aning? Haha, men det var i alla fall en toppen dag, kul var det, och stolt är jag, för jag är envis och jag gav därför aldrig upp, även fast liften gick skit!

Tjo hejhej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0