6/3 -08!

Gud vad jag är kass på att minnas denna blogg alltstå. Men jag tänkte i alla fall berätta lite om vad jag gjorde på mitt sportlov som jag hade förra veckan (v.9):

22a Feb, Fredagen efter skolan - Ja på vägen hem från skolan så hade jag och Cattis super kul, det tog oerhört lång tid för oss att komma hem till Cattis, vilket inte borde ta sån tid. Men jag åt och vi hade kul, så då går vi inte så snabbt. Annars gjorde inte jag något alls den dagen faktiskt, satt bara hemma.

23e Feb, Lördagen - Jag gjorde nog ingenting idag tror jag, jag beställde i alla fall kläder från Junkyard.se, och jag tackar nog Makke för att det var han som hjälpte mig att välja kläderna!

24e Feb, Söndagen - Idag så kom Tina hem till mig. Vi kollade på film och hade allmänt trevligt. Ringde folk och sms:ade. Råkade visst skriva lite för mycket till en, inte så att personen blev trött på mig, utan det blev pinsamt. Men jag och Tina la oss nån gång på natten, och det var kanon kul i alla fall.

25e Feb, Måndagen - Idag var det 3 hela år sedan, som det var begravning för min älskade och nu saknade farmor. Det käns inte så bra. Men jag slapp tänka på det hela dagen, för när jag och Tina vaknade, så fixade vi oss och åkte sen till Västerås, vi gick på bio; Sweeney Todd. Jag själv tycker att filmen var lite väl överdriven, både sång -och handlingsmässigt. Men det är alltid trevligt att gå på bio så. Sen åkte vi hemmåt och var hemma på kvällen någon gång. Så hände det inget mer idag.

26e Feb, Tisdagen - Idag så åkte jag till Fagersta med pappa för att hämta upp Cattis, sen fortsatte bilfärden mot Västerås. Där gick jag in till tandläkaren och Cattis följde till och med in. Hon är väldigt rädd för tandläkare, så hon den stackarn satt ju och rös för att hon såg på. Men hon valde själv så whatever! I vilket fall så skjutsade pappa oss till tågstationen sen, så att vi kunde hoppa på tåget mot Surahammar. När vi kom dit så stod Tim och väntade på oss.  Det var lätt att känna igen honom, även fast ingen av oss någonsin träffat honom. Men han var trevlig och det var han kära vänner som vi träffade på under dagen också, förutom Lenni för att han mobbade mig när jag sa kudde. Det lät visst som om att jag var från Ludvika och sa; Kydde. Men så säger jag väl inte? Hur ska jag veta, det är min dialekt, visserligen borde det inte vara så stor skillnad på Norberg och Surahammar, är ju bara några mil imellan. Dalmål kallas nog min dialekt. Haha. Men Tim och Lenni följde oss i alla fall till tågstationen lagom till tjugo i åtta tåget. Sen sa gav Cattis Tim ryggskott, enligt Lenni. Han är inte så snäll ;) Sen åkte vi hem!

27e Feb, Onsdagen - Idag så kom kläderna som jag beställde i Lördags, de sitter rättså bra. Men inte helt toppen. Men det tänker jag inte klaga på. Något jag kan klaga på är att jag inte gjorde någonting idag.

28e Feb, Torsdagen - Samma gäller idag, det hände inget idag heller. Satt bara hemma.

29e Feb, Fredagen - Idag är det skottårsdag moj! Det är lite fränt. Men vad tråkigt att födas på den dagen igentligen. Eller vad tycker du? Idag så åker i alla fall jag och Tina till Elin, ända nere i Eskilstuna. Vi har ju aldrig varit där. Vi hade kul idag i alla fall. Vi har ju inte setts på evighet heller + att det har varit lite knas mellan mig och Elin fram och tillbaka. Men det har löst sig, vilket är skönt! I vilket fall, vi gick på stan ett tag, sen åkte vi hem mot Elin (hon bor på landet!) Vi hade trevligt där med hennes mamma och syster som också var hemma. Men så kollade vi på film och flummade. Gammla vanliga med andra ord. Sen sova vi!

1a Mar, Lördagen - Idag när vi vaknade nere hos Elin, så var det första vi gjorde, att sätta igång hitta nemo och käka lite godis. Sen så efter det gick vi upp till Elin's mamma, syster och systers pojkvän. Trevliga människor, vi käkade frukost och sen när hennes familj åkt iväg, så gick vi upp på Elin's brors rum, för att spela Guitar Hero. Det är verkligen kanonkul! Visserligen så var inte jag så bra, men det är kanske för att mina fingrar inte gör som jag vill + att det var första gången jag spelade. Men mot kvällen efter att vi ätit, så åkte vi in mot stan igen, för att komma iväg med tåget. Vi fick åka med ett sådant med två våningar. Haha, nu är jag glad för det. Sen när vi kom till Västerås, så väntade Tina's bror på oss och vi åkte sen och virrade pga att deras dumma GPS inte ville visa vägen rätt. Men vi åkte i alla fall till McDonalds sen när vi kommit dit vi ville. (Vi hittade när vi stängde av GPS:en) Broren käkade mat och Tina tog en milkshake. Det tyckte hon var mums. Men sen åkte vi hemmåt och det var rätt skönt.

2a Mar, Söndagen - Sista dagen på lovet! Idag har jag bara setat hemma, dels för att jag hatar söndagar. Men också för att jag är trött efter en helg med tjejerna. Men vi har haft kanon kul och det är det som är huvudsaken, ellerhur? Men lovet har varit helt okej, inte för mycket att göra. Bara skönt! Vad har ni gjort själva? :)


Och den här veckan så har jag bara varit i skolan hittils, jag beställde ett par byxor också, dom fick jag hem idag. Men de var lite för små i midian. Så ska försöka skicka tillbaka, för en ny storlek. Får se hur det går, för smart som jag är, så tog ju jag bort lapparna på dom. Men jag fikade även med Tina idag, vi satt på Cafét i ca 2 timmar. Det var faktiskt skönt att bara sitta där och snacka. Om lite gammat och sånt, det är ju trevligt det. Och ja, imogon har vi sovmorgon tror jag att jag har hört, sen efter skolan, så ska jag och Cattis hoppa på tåget för att åka till Surahammar igen. Det ska bli rätt trevligt.. Tror jag nog. Så länge Lenni ska festa och inte ska vara med oss. För då då blir det pinsamt som satan! Bara för att Cattis ska meddela Tim om allt jag tycker och tänker, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0