Beautiful

Baka blev av. Jag stack ner till Ica och köpte kakao, banan och dumle. Sen satte jag igång. Detta blev av:

Först blev det en vanlig kladdkaka.
2 ägg
2 ½ dl socker
5 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
100 g smör
1 dl mjöl
½ tsk salt





- Sätt ugnen på 175 grader
- Smält smöret
- Vispa ägg och socker
- Blanda samman med resten av ingredienserna
- Häll ner smeten i en brödad form
- Grädda 15-20min (beroende på hur kladdig du vill ha den)
- Låt svalna och servera med grädde/glass


Sen blev det dumlekakor.
200 g smör
1 dl socker
3dl mjöl
1 tsk bakpulver











- Sätt ugnen på 175 grader
- Smält smöret
- Blanda socker, mjöl och bakpulver
- Blanda i smöret
- Ställ ut folieformar på en plåt
- Lägg en dumlekola i botten på varje form
- Klicka sen i smeten
- I ugnen ca 15 min


Sen till sist blev det en banankladdkaka.
150 g smör
2 ägg
3 dl socker
2 tsk vaniljsocker
4 msk kakao
1½ dl mjöl
2 bananer













- Sätt ugnen på 175 grader
- Smält smöret
- Vispa ägg och socker
- Blanda ner vanilj socker och kakor
- Tillsätt mjöl
- Rör sen ner smöret
- Hacka bananerna grovt eller lägg i hela och kör med elvisp
- Häll i bröad form
- I ugnen ca 30min


Sedär ja. Jag har ingen aning om den sista är god, har inte smakat än. Någon som testat? Nåja. Nu vet ni. Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Elin=) 17 år och blivande mamma

Taskigt att lägga upp bilder på kladdkaka=O jag som är hur sugen som helst på kladdkaka =O haha:P <3333

2009-08-05 @ 09:54:32
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Evelina

Värst var du var effektiv då :)

Men ser grymt gott ut i alla fall!

Kanske vore recept att testa någon gång :) ?

2009-08-06 @ 14:49:01
URL: http://stolthalvfinne.blogspot.com
Postat av: Nelly

bjud lite då, ser jätte gott ut :)

2009-08-07 @ 18:06:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0