18 and life..

Ibland funderar jag vad jag är värd. Hur mycket jag är värd. Är jag värd allt det jag idag äger och lever i? Är jag värd allt som händer mig och allt som inte händer mig? Finns det verkligen en mening med att jag sitter här och är just den jag är, eller hade mitt liv kunnat sett annorlunda ut?

Jag känner att idag är en rätt kass dag. En ovärd dag. En dag som endast drar ner mig både fysiskt och psykiskt. Varför? Jo för att jag inte har någon ork för allt jag just nu känner. Det är blandade känslor, det är det. Jag kan bara säga att tvekande är något bland det värsta, enligt mig i alla fall. Att be ens pojkvän om komplimanger och känsloförklaringar för att jag ska tro på det jag lever i, är enligt mig inte bra. Jag vet redan hur mycket min pojkvän älskar mig, jag vet att han älskar mig för den jag är och jag vet att han vill leva med mig. Men ändå har jag bett honom om att förklara, om att säga det extra mycket. Kanske är det bara idag. Eller kanske är det lika imorgon också. Men innerst inne vill jag inte ha det såhär en ända dag utav mina dagar. Jag vill inte tveka eller tvivla, jag vill vara 100%. Kanske går inte det just nu. Kanske måste jag har svackor för att klara mig. Kanske måste jag få höra vissa saker lite oftare för att jag verkligen ska tro på det.

Men just nu är orken inte framme, just nu behöver jag bara skriva av mig. Men har ingen att skriva av mig till. Som sagt, hur mycket är jag egentligen värd? Jag önskar att jag visste det själv. Och ibland önskar jag att jag inte blev den jag idag är. Men nu är det som det är.


Finns ingenting mer att säga..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0