My kids name will be....

Jag hittade in på en sida.. om det var.. familjeliv.se? finns det? Skit samma. Någon familjesida var det i alla fall, jag ramlade in där för jag såg reklamen "trendigaste namnen till ditt barn" ungefär. Och jag är ganska rolig av mig så jag gärna sitter och kollar namn. Jag hittade i alla fall en topp 10 över barn namn 2009. I mina ögon var dom dock rättså "tråkiga".

Topp 10 bland nyfödda flickor:
1. Alice
2. Maja
3. Ella
4. Emma
5. Elsa
6. Alva
7. Julia
8. Linnea
9. Wilma
10. Ebba

Topp 10 bland nyfödda pojkar 2009:
1. Lucas
2. Elias
3. Oscar
4. William
5. Hugo
6. Alexander
7. Oliver
8. Viktor
9. Erik
10. Axel

Kanske bör jag inte klaga allt för mycket då jag själv har funderat på både Julia, Wilma och ja med mera. Killnamn är helt uteslutet i min hjärna för de ända killnamn som jag kan komma på att jag haft i tankarna är Rasmus och Sebastian - men Sebastian är rätt utkastat ur mitt huvud ifall jag någon dag skule få en son med min pojkvän - Sebastian. Ni hajar grejen?

Amanda var lite lika rolig som jag och försökte komma med fler förslag på både kill och tjejnamn och då kom namnen: 

Valfrid -
Reinhold -
Sigfrid -
Valdemar -
Harald -
Algot - Lite sött då kanske?
Petrus - Det låter typ som ett smeknamn av Petra?
Bo - Ja det är det vi bor i
Göte - ...borg
Helge - Det är väl han älgen va?
Folke - Folke hör till befolkningen
Israel - Är kanske mer ett land eller vad det nu är :p
Olaus -
Ored - + a = Oreda.
Evald - Eva + två bokstäver
Salomon -
Eugen -
Germund -
Laurentius -
Ambrosius -

Nu ställer jag frågan, när man är 18. Hur många vill då heta såhär? Och nej, jag tror inte att dom här förslagen var direkt från Amandas hjärta. Lite mer seriösa förslag var:

Tjejnamn:
Viola
Fredrika
Josefina
Amalia
Emilia
Sissa
Lilly
Paulina
Susanna
Tyra
Elly
Inez

Killnamn:
Hilmer
Elias
Alrik
Chuck
Vincent
Natanael
Nathan

Hm. Tycker synd om er blivande föräldrar där ute i världen. Hur fan lyckas ni komma fram till namn till barnet/n? Lycka till alla säger jag bara...




Kommentarer
Postat av: Elin =) 17 och mamma till Molly<3

FAmiljeliv är min favoritsida=D hahah:P



Svårt att komma på namn, men Jocke och jag lyckades bra iaf tycker jag =)



SVAR: det är skit svårt att gå med vagnen... man kommer knappt framåt, hoppas snön försvinner snart... TRodde ALDRIG jag skulle säga så men fyfan vad trött jag är på snön=/

NE jag är verkligen helt nöjd med bloggen nu =D Det blev jätte fint =)



<3<3<3

2010-01-27 @ 19:48:03
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Elin =) 17 och mamma till Molly<3

SVAR: jaa mycket lättaremed kläder på sommaren, då slipper man den där jobbiga overrallen (stavas) och alla andra tjocka kläder:P



Jaa när vi får en till tänker vi på det då:P Vi har inga planera på en till just nu ;) <3<3

2010-01-27 @ 20:31:57
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Pauliina

Paulina var fint :)

2010-01-27 @ 21:22:30

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0