It's not easy.

Ibland önskar jag att jag kunde förflytta mig sexton mil på fem minuter, eller varför inte på en sekund? Jag hatar ibland att jag inte kan vara på flera ställen samtidigt eller varför inte överallt och ingenstans? Vore det bäst om jag var både hemma, här och hos mina vänner? Eller vore det bäst om jag var ingenstans? Typ mitt ute i skogen där ingen kan få tag på mig?

Börjar i alla fall bli trött på att jag får lite halvskit varje gång jag är på fel ställe vid fel tillfälle. Som nu, jag är hos min pojkvän när mina vänner vill att jag ska vara hos dom. Men kan jag förflytta mig på en dag då? Nej. På sätt och vis vill jag det. Jag vill kunna åka dit och fira min fina vän. Jag vill kunna åka dit och skratta och ha kul med resten av mina vänner också. Men när det ska bli skit mot mig för att jag inte kan förflytta mig, ja då vill jag nästan inte ens dit. Anledning, ja för att jag är trött på tjat. Ju mer tjat ju mindre vilja får jag. Låter illa men så är det faktiskt.

Vissa kanske tycker att jag prioriterar min pojkvän mest, men det håller jag inte med om. Mina vänner prioriteras lika mycket även om jag nu inte KAN ta mig hem nu, vilja är inte riktigt samma sak. Jag blir dock lite ledsen i ögat åt att det alltid ska bli såhär. Jag är i alla fall glad åt att jag har vissa kära vänner som stöttar och är fullt förstående för hur jag känner. Kan tacka Elin och Carro speciellt på den punkten eftersom att Carro är förstående till min situation och Elin för att hon är en sån som är glad åt att hennes vänner är glada.

Elin är den vännen jag träffar minst av alla men ändå är hon den som förstå mest och den som bryr sig mest. Känns ganska sjukt.

Men som sagt, kunde jag vara hos mina vänner nu så skulle jag det. Men jag kan ju säga i alla fall till er nu då (om ni ens läser) att jag kommer hem ons-tors, av olika anledningar, men då kommer jag i alla fall hem och stannar hemma ett tag.


Kommentarer
Postat av: Elin =) 18 år och mamma till Molly <3

Aww <3 du som förstår mig mest också! Kanske för att du vet allt om mig :) Suger mig fast som en liten blodigel som sagt ;) <3<3<3

2010-06-21 @ 14:22:41
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0