Onödiga grej

Ibland är det verkligen hur irriterande som helst att ha med Arbetsförmedligen att göra. Jag fick hem ett brev om att jag var välkommen på ett informationsmöte om Jobbgaranti för unga. Han berättade lite och efter ca 10-15 min så var han klar? Ja okej, jag bor kanske inte så jäkla långt ifrån Fagersta, men att få skjuts dit för att sen vara där i en kvart och sen få skjuts hem? Fy sjutton vad det kändes onödigt. Det han sa kunde lika gärna lekat i dedär brevet jag fick hem.

Men men, det är väl säker som bror min sa, att dom vill att folk ska ta sig dit. För dom har ju trots allt sagt att om man inte kommer på en bokad tid så kan du ju bli av med pengarna du ska/får från AF. Ja sidär ja, det vore ju rätt kasst. Nej, det vore värdelöst. Jag vill gärna ha någon tusenlapp i månaden, jag sabbar inte chansen till att få dom, även om det inte är mycket så är dom behövliga för mig.

Men men. In på hemsidan nu och glo om det kommit upp något roligt/bra jobb som passar mig. Antagligen inte.. Jag har inte turen med mig har jag märkt.

Kommentarer
Postat av: cattiseriksson

Hej stumpan (: Allt är super bra med mig. Hur är det själv ? <3

2010-09-16 @ 13:59:42
URL: http://juniflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0