Jippi!

Tjenamors i solen! För ni har väl också sol? ;)

Som jag skrev i måndags så hade jag en plan på att åka till Västerås, dock blev det inte så. Sebbe kom inte hem förrän runt 7-8 på kvällen! Men det gjorde inte så mycket, bestämde oss för att åka dit på tisdagen istället. Så nu serni ska jag berätta om gårdagen;

Börjar med att vakna runt tio, äter lite frukost och gör oss klara för att åka till Västerås. Åker iväg och efter ett tag märker vi att bilen inte växlar till mer än 3:an (det är en automat). Sebbe börjar ringa lite folk för att höra vad som kan vara fel.

Väl i Västerås börjar vi med att gå in på Mediamarkt, känna och klämma på mobilerna är typ ett måste innan man köper något! Hittar en som känns bra efter mycket tänkande, ca 3400kr - den var slut. Åker vidare till Elgiganten och ja, den koster ca 400 kr mer och är även den slut. Tar sen en paus i mobilletande och åker till IKEA istället, åkte sen till nästa Elgiganten, där kostar den ca 100kr mer(alltså ca 500kr mer) och är även där - SLUT! Jävla populär mobil..

Sen blev det annat i tankarna. Bilen var ju liksom inte normal. Blev därför att åka ända till Hedemora för att köpa en ny växellåda till bilen. Sen vidare mot Sebbes föräldrar för att byta den. På väg dit så ringde jag till Mediamarkt i Uppsala för att kolla om dom hade mobilen inne - det hade dom! Så väl i Uppsala svängde vi in dit för att jag skulle kunna köpa min käre mobil, men vi vände lika snabbt när vi såg vad den kostade - nästan 5000! Varför så stor prisskillnad från Västerås när det är samma butikskedja?

Bestämde istället för att testa Elgiganten i Uppsala innan vi skulle bege oss till svärföräldrarna, sista chansen nu eftersom att tiden rann iväg. Kan man ha mer tur än att det fanns EN telefon kvar? Med andra ord har jag nu en ny telefon, I like!

Idag så är vi hemma hos Sebbes föräldrar igen, växellådsbytet blev inte klart igår så får hoppas det blir något bra av det hela idag! :)

Förresten, på IKEA så köptes väl inget speciellt men i alla fall; Gardiner (tre par), sängkläder, en lampa, grytunderlägg och hm... vet inte om det var något mer? Haha! Kommer bilder på det någon annan dag tror jag :) Men nu, min mobil!



HTC Incredible S
Jag valde den röda istället för den svarta.


Kommentarer
Postat av: k a t t i s -v-

Snygg ;)

Ska visa min mobil. Lovar (A)

2011-07-27 @ 18:10:23
URL: http://juniflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0