Snart en vecka gjord och snart är det jordens undergång.

Ni vet väl att jorden går under på lördag? Ta vara på era sista dagar :)

Idag har jag också varit uppe och hjälpt S med plock och pack, men imorgon ska jag sätta mig ner med lite returer igen. Skönt :) Ja jag tycker det är skönt för då vet jag att jag gör en stor nytta. Vilket jag gör även om jag packar men ändå. Sen blir det ju ingen lunch imorgon eftersom att jag ska gå hem redan halv två, tar lunchen då istället, det överlever jag ju.

Men ja.. vad ska jag nu säga då?

Kan väl prata lite om lördag då - jordens undergång alltså. För det har ni väl hört? Om inte så gör ju inte det så mycket. Men vill ni hör det så klicka här. Det är nämligen så att en snubbe litar på Bibelns alla ord och det är enligt den som det kommer ske på lördag, den 21:a maj. Han låter också riktigt säker på sin sak. I en intervju så fick han frågan; "Vad ska du göra om du vaknar upp på Söndag och inget har hänt? Vad är din plan B?" Hans svar var ganska så enkelt "det behövs inte någon plan B för det finns så många bevis och tecken. Så det finns ingen tvivel på att det inte ska hända."


1. Jag själv tror inte på fem öre att man kan förutspå när något sånt här kommer att ske. Ingen vet något om framtiden. Att någon kommer och tror att man tydligen kan veta att allt kommer dö ut på ett eller annat vis på en dag så nej, det kommer jag aldrig någonsin tro på. Ska jag vara ärlig så tror jag inte ens att min tanke skulle gå till "fan han hade rätt" om det nu skulle ske rejäla jordbävningar över hela världen som tillslut skulle leda till att jorden går under. Kanske hade han rätt, men kanske hade han bara lyckats pricka in sitt skitsnack precis på rätt dag? Det är det ju ingen som vet.

2. Hur många gånger har det inte vart snack om sånt här? Sist jorden skulle gå under så hände det ju inget. Inte ett skit! Men ni vet, går den inte under på lördag så ska den ju ändå gå under 2012.

3. Vad är anledningen till att börja rabbla om massa sånt här skit? Om nu jorden ska gå under på lördag så är det väl så, det märks väl då. Varför ska vi få veta det några dagar innan? Ska vi kunna hinna göra allt vi vill hinna med innan vi dör eller vad är tanken? Allt är bara idiotiskt. Finns ingen anledning till att "skrämma upp" människor, för antagligen så finns det ju vissa som tror på det dom säger. Men varför? Varför ska det bli en sån stor hysteri och massa prat om sånna allvarliga saker. Jag blir mest bara irriterad på att det ens finns folk som "vågar" kasta ur sig alla dessa ord. Är det för uppmärksamhet eller tror dom verkligen så jäkla mycket på det själva? Liksom dom lär ju fatta att "säger jag det här och inget händer så kommer hela världen vara emot mig"? Kanske så förstår dom det inte själva.

4. Vad kommer han tänka när han vaknar upp på söndag egentligen? Han är ju så säker på sin sak? Kanske dör han av skräck när han inser att han fortfarande lever?

5. Lite skrämmande är det ändå. Hur kan folk påstå sig vara så säkra på sin sak? Varför går man ut med något sånt här över hela världen trots att det kan vara fel? Man blir nästan rädd. Att han kan vara så säker.

Men trots allt, stackars gubbe - jag tror du har fel.

Nog om det här nu, ville bara skriva av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

Usch, jag blir livrädd för sånt där :/ Jag grät som en tok igår när jag fick se det :/

2011-05-18 @ 22:41:36
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

SV: Jag köpte det på vero moda :) Det kostade 150 kr :D <3

2011-05-18 @ 22:42:02
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Anna

samma gubbe sa att jorden skulle gå under 1994, undra vad han tänkte när det blev år 1995 sen ;)

2011-05-19 @ 00:00:39
URL: http://annawerner.blogg.se/
Postat av: katinkaeriksson

jag är skiiiit rädd för sånt här ju :( jag ligger typ å grinar för jag tror jag ska dö.. Även om jag inte tror på just sånt här att folk ska veta så blir jag rädd ändå :( Kom du inte ihåg i skolan när den dagen också skulle gå under, höll på att dö av att bara veta :(

2011-05-20 @ 18:15:10
URL: http://juniflikkan.blogg.se/
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

SV: Ja visst är hon :D Men lite fel på synen har du fått på äldre dar :P För jag är inte söt :D

2011-05-20 @ 20:58:43
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: Elin =) 19 år och mamma till Molly <3

SV: Du vet hur jag är =/ jag är verkligen livrädd :( <3

2011-05-20 @ 22:12:23
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: annirene

svar: syrran köpte den åt mig när hon var på studentkryssning, 420kr kostade den där men är mycket dyrare på t.exåhlens och kicks :)

2011-05-21 @ 09:06:14
URL: http://annirener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0