2012-12-16

Goddagens!
 
Har fått lite klagomål. Vilket kanske är rätt förståeligt, hihi. Hur som helst, vad har jag att komma med? Ni kanske undrar om det hänt något kul sen sist, om Emil lever sitt liv som bebis, vad vi gör om dagarna eller kanske undrar ni bara om vi lever?
 
Klart vi lever.
 
Emil lever sitt liv som bebis. Han sover, pratar, skriker, bajsar, äter, kissar, sover, sover, sover, bajsar, sover, äter, pratar, sover. Bebis. Just nu vaknade han precis bredvid mig på soffan här och ligger och viftar lite med armarna, grejar lite med tungan, som att han vill få ut ord och säga något, tittar in i soffkudden och börjar nog snart gnälla för att jag inte bryr mig. Fast jag bryr mig, ska ge han nappen nu ;) Han lär nog snart somna om, hans ögon liksom orkar inte hålla sig helt öppna, hihi.
 
Idag har vi vart på äventyr i alla fall, skitkul äventyr. Vi var till BVC för att väga och mäta. Första gången jag körde bil i snö, lite läskigt.. Men jag körde sådär fånigt sakta och ja, jag tog det lugnt helt enkelt. Så 10min till stan och 10min hem igen gick bra. Haha. Emil sov hela vägen så han godkände det nog han med. Hur som helst, sen vägningen sist har han gått upp 100gram på pricken så idag stannade vågen på 3890 och måttet blev 52 (komma (,)4 tror jag till och med att hon sa?!) Hur som helst så såg allt bra ut och hon säger så positiva saker och påpekar hela tiden att han är så söt. ♥
 
Annars gör vi inte mycket om dagarna. Sebbe har snart jobbat sin första vecka efter sina 10 lediga dagar. Han har klarat sig bra trots att veckan började riktigt kallt. Igår kom han dock hem runt 11 för att jobbet stängde ner för att det kom för mycket snö. En glad flickvän fick dom för det :) Alltid så skönt att ha honom hemma, saknar honom nu när han inte har sina 10 dagar längre.. :(
 
Men i stort sätt så sitter jag och Emil bara framför One tree hill hela dagarna, jag fastnar där och Emil sover ju ändå mestadels. Fast han börjar vara mer vaken nu för tiden, vilket är kul. Så man får se dom små blå ögonen lite mer. Vi får se om färgen kommer ändras sen, väntar med spänning :) På tal om att sova, inatt sov han över ett mål mat för första gången! Blev paff när jag vaknade och såg att klockan var fyra och han skulle ätit vid två, skönt. Får se om det fortsätter så eller om det var en tillfällighet.
 
Får frågan ibland hur det känns att vara mamma. Ja vad ska jag svara? Tyvärr så kan jag inte göra det. Klart det är underbart att fött ett barn till världen och att ha honom hos mig istället för inne i magen. Men än så tror jag inte ens att jag fattat det helt. Därför så kan jag inte förklara hur det känns. Så overkligt. Trots att han på lördag redan är tre veckor?! Tiden går.. fort.
 
Nåja. Jag mår människa nu igen i alla fall. Kan i stort sätt bete mig som normalt. Dock så är jag lite försiktigt med mig själv ännu eftersom att jag syddes och liksom har stygn. Vart vet jag inte, haha! Men men, jag kan sitta normalt. Lovely!
 
Nej, magen börjar kurra lite så ska värma på lite lunch och sen blir det mer OTH. Som jag sa så skulle han snart somna igen, han sover nu.
 
Jag och en vaken lill-älskling idag. Mysiga du ♥

Kommentarer
Postat av: annirene

åh herre min vilken gosig bild på er :)

2012-12-06 @ 18:01:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0