Julafton

Snart, snart är det jul igen.
 
Ja, förra julen hade vi en liten korv på strax över månaden. En liten liten bebis! Det var Emils första jul, dock en sådan jul som inte blev något speciellt för honom. Han var ju trots allt inte så medveten, sov väl en del och låg mest och tittade sig omkring.
 
Jag och min familj har ALLTID firat jul ordentligt, samlats hos mormor och ätit massa mat och öppnat massa paket. Liksom spenderat hela dagen tillsammans, hela familjen.
 
Sebbe och hans familj har däremot inte alls gjort någon stor grej av julen. Självfallet har de ätit julmat och öppnat paket. Men däremellan så har de gjort lite vad de själva känt för, Sebbe och pappan = väldigt gärna garaget med andra ord.
 
Så förra året gjorde vi ingen stor grej av att fira julen för Emils skull. Jag tog därför med mig Emil till Norberg (vi samlades hemma hos min bror då istället eftersom att han precis hade flyttat till hus) och spenderade julen där medans Sebbe stack hem till sina föräldrar.
 
Men i år har jag däremot sagt att nu ska vi göra detta för Emil, och alltså inget jäkla dela på oss eller fira jul på olika ställen osv. Med andra ord kommer vi att fira julen HÄR i år. Vilket ska bli så mysigt! Alltså kommer både min familj och Sebbes familj att komma hem till oss på julafton. Jag tror det kommer bli kanon :)
 
Jag längtar lite faktiskt, hihi.. Men innan dess, får det jättegärna komma lite snö?!
 
Hur firar ni julen? :)
 
Emil förra julen ♥

Kommentarer
Postat av: Kattis

men herre min jösses vad söt!!!

Svar: Såååå liten! :D Hihi, men vi tackar :D
Evelina Fahlström

2013-12-05 @ 14:11:24
URL: http://ekattis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0