Tele2 och BVC

Igår blev det till att ringa Tele2, där vi har ett mobilt internet. Fick hem det i somras, men hade ett annat då så har inte testat detta förrän nu för kanske två veckor sen. Visade sig att detta var hemskt, värdelöst och ja, extremt segt! Beställde då ett nytt från Telenor istället för det var det vi hade innan, men ja, det visade sig att det tydligen inte ville funka det heller nu. Så jag ringde och sa upp det direkt, man har ju 14 dagar på sig.
 
Hur som, ringde som sagt Tele2 igår då för att ev kunna säga upp detta i förväg eller något (det går ut i maj eller när det nu var) och han sa att det skulle gå om det visade sig efter att jag ringte teknisk support att de inte funkar här. Sagt och gjort, ringde dom och satt då här uppe i sängen med internet (här sitter vi aldrig vid datan i vanliga fall, brukar ju liksom vara nere i vardagsrummet - noll mottaging där och värdelöst segt! - så när jag pratar med henne ber hon mig gå in på bredbandskollen.se för att kolla vad hastighet och allt ligger på och se där, allt såg ut som det skulle...
 
Bestämde mig då för att gå ner och sätta mig i köket - ännu mindre mottagning typ - och så rätt så, där kunde jag inte ens ansluta internet, så ringde dom igen och han pratade med nå andra tekniska människor men det ända han kunde säga var att jag skulle prova sätta in den i en annan dator för att se om det var fel på datan/internetgrejen, för de kunde inte se att det skulle vara några problem med mottagningen för oss här.
 
Låter ju kanske konstigt då, för nu sitter jag här uppe i sängen och här funkar ju allt bra så troligtvis inget fel på data eller "dongel" då? Nej. Hur ska jag då göra för att övertala dom så jag kan få säga upp detta och skaffa riktigt internet, bra fråga ;)

Blev ett BVC besök igår mellan allt ringande också. Var dags för vikt och längd igen och han växer på bra lillskrutten, 5020gram och 57,7 (varför inte bara 58?) cm :) Men det märks ju också, han har fått gå upp en storlek i blöjor och han har haft både pyjamas och One Piece i strl 62! Ja, de är liite stora än ;)
 
Älsklingar ♥
(med One Piece i strl 62, dock lite liten 62 tror jag för den där är inte för stor, haha)
 
Sådär liggen han bredvid mig just nu :) En liten "pratig" pojke ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0