11e mars 2013

Ja, då var ännu en ny vecka igång. Har inlett den med att busa med bebis, spela candy, startat en tvättmaskin och spelar ännu lite mer candy.
 
Emil har somnat i vagnen och hur länge han kommer sova visar sig, jag ska i alla fall tvätta lite fler maskiner och ska även nu ringa till boxer för att dubbelkolla lite angående min inloggning på deras sida.Annars, inga planer.
 
Eventuellt en tripp till västerås för att hämta hem en ny hårddisk med mina älskade foton - Elgiganten är mina hjältar! Vet inte om jag berättat om det? Hur som helst, en dag när jag satt och kollade lite foton på min gamla hårddisk så "hoppade" den helt plötsligt ur datan (alltså inte sladden utan själva filerna om man säger så) så jag tänker att det kanske blev något knas att sladden glappade eller något liknande. Drar ur och sätter i den igen och då kommer det upp en ruta där det står något likande "filen kan inte öppnas, formatera för att komma vidare".
 
Nja, vadå, formatera om? Betyder inte det typ att den rensar bort allt? Glöm det! Det handlar liksom om alla bilder som jag har tagit sen typ 06-07 och det är INTE okej att dom försvinner! Drar ur sladden och dubbelkollar på google vad formatera betyder och jo, så rätt så - allt raderas.
 
Får tips av min bror då att lämna in den till någon kunnig och hoppas på att de kan rädda allt som ligger på den. Testar först Media Markt men får något svar likande detta; Nja vi har ju en del på kö (tror han sa så för han sa det lite otydligt) så det du kan göra är att prova att (nu minns jag inte vad han sa för det spåket fattar inte jag) göra det själv och funkar inte det så kan det hända att man får skicka den vidare men då kan det tyvärr dra iväg en hel del i pris, då snackar vi kanske 10.000kr.
 
Okej fine, jag vill ha mina bilder kvar och filmer och liksom ja allt. Men 10.000? Går hem och grämer mig. Men efter ett tag testade jag att fråga någon annan och det fick bli Elgiganten. Deras självklara svar "ja men det fixar vi" var sååå skönt! Dock hade jag inte hårddisken med mig den gången så jag frågade bara vad det skulle kosta och sa att jag skulle komma in en annan dag (395kr ungefär).
 
Sen tog det ett tag innan nästa tripp till västerås blev av, men i lördags åkte vi dit. Lämnade in den och han som tog emot den sa också att det faktiskt inte är helt 100 att de kan rädda allt, är det så att de inte kan så får vi välja om vi vill att skicka den vidare men då kan de dra iväg ett par tusen i priset - alltså liknande info som från Media Markt. Men de tog den och hoppades kunna rädda den.
 
Igår ringde de upp mig och meddelade att min hårddisk var rätt jävla trasig så vi hade lämnat in den i just rätt tid. Wow! Hur som helst, köpte en ny hårddisk av dom på direkten så de kunde föra över mina räddade bilder (han trodde sig se att de hade räddat allt) på den istället. De skulle ringa upp mig när detta var gjort, så vi får väl se när det blir :)
 
Priset? 599kr för en ny hårddisk (hade köpt en ny vilket fall då jag inte vågar lita på den gamla mer) och 395kr för arbetet - "vi kan nog slänga ihop något paket pris".
 
Tack fina Elgiganten! ♥

Kommentarer
Postat av: Elin =) 20 år och mamma till två små busungar <3

Dom kunde inte mycket om pris dom där på mediamarkt med andra ord ;)
Tur att allt gick att rädda <3

Svar: Jaa gud ja! Alla bilder på oss t.ex! :D <3
Evelina Fahlström

2013-03-11 @ 22:09:39
URL: http://elinskogsberg.blogg.se
Postat av: Sandrix

Vad kul att du gillar att läsa om framstegen hehe :)
Vi hoppas kunna flytta in april/maj någon gång! :D

Svar: Ååh vad härligt, då kommer det snart maaaassa bilder! :D
Evelina Fahlström

2013-03-11 @ 23:24:49
URL: http://sandypaprika.blogg.se
Postat av: Elin =) 20 år och mamma till två små busungar <3

Tänk om alla våra bilder hade försvunnit :O katastrof :O<3

Svar: Ja precis!! <3
Evelina Fahlström

2013-03-11 @ 23:48:51
URL: http://elinskogsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0