Mitt barn

Anonym Om: Majs och Potatis
Tycker det är ren idioti att du försöker mata i en 3 månaders bebis puré som inte ens vet hur man ska svälja.
 
Egentligen borde jag kanske inte lägga energi på att svara på detta. Men jag vill förtydliga för alla att jag aldrig någonsin skulle tvinga i min lilla pojke puré! Som jag nämnde i inlägget så fick han smaka och självfallet så har de första gången de äter, svårt att förstå hur de ska göra. Men det betyder inte att han inte alls kunde, för det kunde han.
 
Grejen som var, var att han spottade ut eftersom att han inte gillade det (persika och mango). Morot gick bra och men han hade fortfarande lite svårt att haja grejen MEN - han svalde och han hade inget problem med det. Hade han inte kunnat svälja / satt i halsen eller dyligt, ja då hade jag givetvis inte gett honom!
 
Tror själva grejen med att ge puré för tidigt är magen eventuellt kan påverkas, just därför kan man börja med en enstaka sked och vänta och se hur det blev med magen. Här hemma visade inte Emil några tecken på problem med magen och fick därför smaka lite mer.
 
Sen avslutar jag bara med en sak, "anonym" och alla andra som bryr sig - bry er inte om hur jag matar mitt barn - han är mitt barn så jag vet bäst.

Kommentarer
Postat av: Pauliina

You go! Vissa barn behöver mer "mat" om dem växer, för vissa barn växer fortare än andra och som det hände oss, Björn behövde mer än välling så vi började med puré och gröt sakta men säkert. Hade inte jag varit så osäker på det här med annan mat än välling hade jag börjat tidigare! Du lever med Emil 24/7, ingen annan! Nätkärlek inte näthat!!

Svar: Tack Pauliina :) Som du säger, jag lever med honom 24/7. Förstår inte varför folk orkar lägga energi på att klaga på det..
Evelina Fahlström

2013-03-19 @ 14:34:38
Postat av: Elin=) 20 år och tvåbarnsmamma <3

Anonym kan ju slänga sig i väggen! Då kan h*n hoppa på mig ist eftersom Molly fick smakisar från 2 månader!!

Du är som sagt en underbar mamma Evve!!
Denna anonyma idiot som inte ens kan stå för vem h*n är kan ju ta och hålla sina händer i styr innan h*n vågar visa det!

Sen kan h*n även sluta hoppa på människor utan att veta ett enda jävla skit om dom!

Puss på dig bästa, jag älskar dig <3

Svar: Ja men precis. Och inte led Molly utav det! Nej, för då hade du inte gett henne det! Ååh.. blir så trött. Du är ännu mer underbar mamma till dina busar. Jag älskar dig bästa vän <3
Evelina Fahlström

2013-03-19 @ 14:49:04
URL: http://elinskogsberg.blogg.se
Postat av: Nathalie - mamma till världens finaste prinsessa

Vilken onödig kommentar. Dessutom från en besserwisser som inte ens vågar skriva sitt namn. Fegt. Okunnigt. Onödigt.

Svar: Jag känner också det - onödigt.
Evelina Fahlström

2013-03-20 @ 21:43:16
URL: http://nathalieelfstrom.blogg.se
Postat av: Nathalie - mamma till världens finaste prinsessa

Kolla ip föresten. Människan kan ju ha kommenterat din blogg förut med namn? ;)

2013-03-27 @ 21:13:43
URL: http://nathalieelfstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0