Övningskörning

Det är så kul att se trafikskolebilarna som jag körde runt i för lite mer än ett halvår sen. Att jag liksom möter dom, kör om dom, åker bakom dom osv. Det känns så bra på något vis att slippa sitt i just dom där bilarna och istället i min helt egna bil som dessutom liksom är just MIN, det är jag som betalt/betalar den och det är jag själv som står på den. Vilket känns väldigt väldigt bra!
 
När jag väl sitter där och åker runt så känner man sig så stolt liksom. Jag ska tillägga också att jag aldrig blir arg på de förarna som sitter i dom bilarna för jag vet precis hur det är, usch usch ;)

I helgen har inte mycket hänt. I fredags blev det ju IKEA och köpa stolen som jag nämnde i förra inlägget och köpte även lite annat smågrejs, men inget värt att nämnas ;) Sen på lördagen blev det en tripp till svärföräldrarna och Sebbe blev sen kvar hos sin bror för att drick öl medans jag och Emil åkte hemåt för att sova.
 
Sen fick jag sms från Sebbe på morgonen (igår) om att jag skulle komma och hämta honom så efter att vi här hemma hade sovit klart begav vi oss mot Uppsala för att hämta hem honom. Men innan dess blev det lite mat på Max tillsammans med Sebbe, Micke och Tilde :) Sen blev det inte mycket mer gjort den dagen.
 
Och idag har inte heller något speciellt hänt, bara tvättat två maskiner och varit in en sväng till Willys för köp av kattmat. På tal om kattmat så är det dags för veterinären imorgon med våra busar för vaccination! Ska även passa på att väga dom eftersom att Maya tidigare var överviktig men jag är rätt övertygad om att hon idag har gått ner sina kilon efter att de fått blivit lite utekatter :)
 
Spännande ska det i alla fall bli, att få se hur jag ska lyckas få in båda katterna i kattbure, själv! För nej, det gillar inte alls buren och sparkas hejvilt när de ska in där så Sebbe sa det nu på kvällen "kom ihåg att sätt på dig handskar och en tröja, annars kommer du bli sönderriven och tappa dom sen får du aldrig tag på dom igen", så rätt så ;) Har man väl tappar dom så fattar dom vad som är på gång och då sticker dom sin kos.
 
Så ja, smyga in en katt när de är helt oförberädda och sen ska jag göra det i god tid så jag inte kommer för sent bara för att dom är dryga, haha.
 
Men nej, inte mycket mer att säga nu. Bjussar på lite bilder istället :)
 
Fast nej det gör jag inte, det är alldeles för segt här..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0