Julklappar

Jag funderar och funderar. Med min kassa inkomst så är det väldigt supersvårt att köpa fina/roliga julklappar till folk i min omgivning. Jag kan liksom inte alltid köpa det jag faktiskt VILL köpa. Men man får ju göra det bästa av situationen helt enkelt. Något vill jag hur som helst ge bort, så ni som är duktiga - kom med billiga förslag till t.ex. mormor, mamma, pappa, svärföräldrar, syskon, pojkvän, osv.
 
Det är så kul att se Emils framsteg nu. Från att (som jag skrev igår) inte gått mer än två steg mot någonting så kan han nu gå steg iväg ut mot ingenting - ja, sålänge jag ställer honom upp vill säga.
 
Idag gick han dessutom över hela vardagsrummet! Var ju såklart inte smart så jag filmade och inte heller alert och räknade stegen. Men jag tog fram filmkameran och försökte igen och såklart så gick han hela vägen en gång till(!) så nu på kvällen visade vi filmen för pappan och vi passade även på att räkna upp till alla 18 steg. Åh så duktig han är!
 
Men bli så glad och så sjukt stolt. Det är så kul att se hans glädje och att se hans dagliga framsteg, för det är ju så det har blivit nu. Jag tycker minsann att han går fler och fler steg för var dag som går. Så att han går till på söndag är faktiskt inte helt omöjligt. MEN, sen ska han ju lära sig att resa sig upp själv också - lite svårare kruxedux!
 
Men det återstår helt enkelt att se hur det blir :)
 
Slog mig också att jag inte ens skrivit i hans "första bok" när hans första seg var.. hoppas verkligen att jag skrivit upp det här?!
 
Nej, nog babblar om proffsbebisen. Nu ska jag fundera på lite mer kring julen ;)
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gör egna Emilpaket till mor och farföräldrar i julklapp :) köp billiga ramar på Ikea och skriv ut bilder på Emil och ge bort, kanske göra nå fint collage :) sen kanske ni kan göra några figurer i trolldeg som han kan färglägga och ge bort :) man kan göra fina saker med hand och fotavtryck också!
Sånt uppskattas alltid :) de grejerna barnen gör själva är det så mycket kärlek i :)

Svar: Jag håller med, personligt är alltid roligast! Men förra året fick mina och Sebbes föräldrar foto på Emil, så känns ju trist att göra lika i år igen. Även om fotot inte alls blir lika så kanske man skulle kunna hitta på något annorlunda detta år, frågan är bara vad ;) Får fundera vidare lite till, men snart är det ju jul så jag får inte fundera allt för länge ;)
Tack för tipsen! :)
Evelina Fahlström

2013-11-14 @ 08:06:35
URL: http://emeliemalmstrom.blogg.se
Postat av: Nathalie - mamma till världens finaste prinsessa

Ett julklappstips: till era föräldrar kan Emil få göra något personligt? Släpp lös honom med typ vattenfärg/fingerfärg, köp billiga ramar och rama in. Sånt uppskattas alltid :)
Jag tycker (personligen) att julen handlar mer om att vara med varandra än att kasta varenda öre på saker som ändå oftast inte kommer till användning.
Eller en liten julblomma :)


Och Emil är så duktig med gången! Han lär sig snart springa också, då får du inte en enda lugn stund ;)

Svar: Det har du så rätt i, inte ska man behöva handla en massa dyra julklappar. Men jag är en filur som väldigt gärna ger bort NÅGOT i alla fall. Så jag får klura ut någonting :)
Hihi ja det går framåt i utvecklingen :D
Evelina Fahlström

2013-11-14 @ 11:38:18
URL: http://nathalieelfstrom.blogg.se
Postat av: Anonym

Kanske almanacka med bilder på Emil blir mer personligt och uppskattas väldigt mycket :)

Svar: Tänkt tanken ;)
Evelina Fahlström

2013-11-15 @ 08:57:26

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0