22:16

Som jag nämnde sist skulle vi rulla förbi IKEA och det gjorde vi också.
 
Sebbe började med att smita hemifrån tidigt på fredagsmorgonen då han skulle lämna sin pappas traktordräck på en däckverkstad och när han hade gjort det åkte han hela vägen hem hit igen för att hämta upp mig och Emil.
 
Sen visade det sig ju att Sebbe helt glömt att flytta över bilbarnstolen (han åkte i svärfars bil eftersom den har drag och han hade släp) så vi fick helt enkelt mosa ner korven i gamla babyskyddet! Stackarn som fick ligga ner hela vägen till Uppsala, men det gick bra, lite smågnäll blev det, men inte mycket mer än så :)
 
Hur som helst. Först åkte vi och hämtade ut lite färg till min bil - som ju ska få fixad rost - och sen åkte vi till IKEA. Där hittade vi:
 
♦ Garderob till Emils rum (- dörrarna)
♦ Två extra lådor att ha leksaker i, också till Emils rum
♦ En ny lampa till vardagsrummet då både katter och Emil haft sönder den förra
♦ En ny vardagsrumsmatta, en lila!
♦ Fyra förvaringsboxar som jag har står uppe på garderoben i sovrummet med lite smågrejer i
♦ En extra bänk till Emils rum då en utav dom flyttats ut i hallen
Ja, jag tror det var allt? Hur som helst finns det inga bilder men ska försöka fixa det imorgon, om jag kommer ihåg det. Jag är hur som helst supernöjd, förutom att dörrarna till garderoben - i rätt färg - var slut. Men vi kommer åka och köpa dom så fort de kommer in i butiken igen. Den som väntar på något gott ;)
 
Annars har vi spenderat några timmar hos svärisarna. Både på fredagen och på lördagen.
 
Idag stack Sebbe och gjorde sin sista grej på armen, lite skuggningar kvar sen är allt klart! Då kanske det kommer bild på det :) Medans han var iväg och pinade sig själv så skruvade jag ihop nya grejerna till Emil och sen har övervåningen fått sig en liten städning. Sällan jag orkar släpa upp dammsugaren förstår ni ;)
 
Men nu kommer lite blandat från Instagram innan jag säger adjö!
 
   
Emil matar kissen med maten han själv inte orkar äta och sen får han åka brum med Amanda!
    
Jag fick ta ett bad i lugn och ro medans min älskade (snyggningen till höger) busade med Emil ♥
Emil på promenad och katterna var med, som vanligt ;)
  
Emil vilar på golvet och Emil äter hundsvans ;)
 
Dag 1, röja ett skåp, dag 2, röja nästa skåp och sen en morgon hade vi morgonmys och saknade pappan.
Och dessa är från helgen. Våran fyrtandade älskling käkar gaaaaammal leksak hemma hos farmor och farfarn igår och sen till höger har vi honom idag, när han "hjälpte" mamma att skruva ihop garderoben.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0