Baka

Igår körde jag på en bakdag. Hade dessvärre en bakis sambo som skulle leka runt med Emil så jag kunde baka UTAN en gnällgök runt mina fötter.
 
Ni kanske förstår hur det hela slutade?
 
Hur som helst, bakade bullar. Kanelbullar och även detsamma fast med blåbär och även några med hallon. Får hoppas dom blir goda!
 
Smäte även Dumle (skulle ju varit Daim kom jag på när jag kom hem) i grädde så fick det stå över natten. Till? Ja såklart, idag gjorde jag även cupcakes. 
 
Bullarna är till på lördag då det kommer lite folk och firar Sebbe (som fyller nästa måndag) och cupcakes gjorde jag för att jag var tvungen att prova först, har ju aldrig gjort det så vill ju veta om jag kan! Har dock inte bestämt mig ännu om jag ska göra cupcakes endast tills när Emil ska firas. På lördag ska det trots allt bli BÅDE smörgåstårta och tårta, vem kommer orka liksom?
 
Men men, nu vet ni vad jag sysselsatt mig med i alla fall ;)
 
 
 
1. Emil står och är gladfis
2. Emil städar undan efter sig, bara sådär ;)
3. Min bil är äntligen rostfri! (På de värsta ställena)
4. En överdirivet smile från Emil
5. Jag och Emil kör "ut-med-tungan" i bilen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0