Ont..

Just nu ligger våran fina son och sover här bredvid mig i soffan. Ja idag fick han sova på soffan istället för uppe i sin säng. Vad gör väl det? ;)
 
Hur som helst så har vi haft både kul och mindre kul idag. Emil har var lite galen, kutat runt över allt och ingenstans (kutat runt gäller fortfarande på alla fyra), busat, lekt med grejer, busat lite till, kutat lite till och sen tjoff small det till och han börjar storböla.
 
Smock så hade plutten slagit i munnen i en utav hans träklossar. Ja, munnen = blod liksom. Hur som helst tar jag in honom i badrummet, försöker så gott jag kan skölja bort blodet, lätt när det bara kommer nytt.... Men efter mycket om och men så lyckas jag lokalisera själva såret. Tungan.
 
Där ser jag två mörka "ränder" så med andra ord måste han lyckas klämma in sin lilla tunga mellan klossen och tänderna! Aj säger jag för jag vet själv hur ont det för att bara bita sig i tungan?!
 
Hur som helst. Ett jack är precis i framkanten på tungan så just nu är där en spinga som en orm ;) Men efter ett samtal till 1177 (det slutar ju aldrig blöda) så sa de att tungan oftast läker själv väldigt bra och att jag istället ska ringa tandläkaren och be dom kolla tänderna. Så sagt och gjort och Emil har nu fått sin första tandläkartid imorgon.
 
Dock tror jag dom klarat sig fint vad jag kan se, men kollar hellre upp det så man vet säkert.
 
Nu håller jag bara tummarna för att tungan läker ihop fint och att det lugnar sig med blödandet. Ja just nu sover han ju så nu är det väl lugnt. Är värre när han är vaken och håller på med den lilla ormtungan där inne i munnen, haha.
 
Hur som helst. Fy fasen så hemskt det är, att se sitt barn gråta så och blodet bara rinner och man är själv och ja, lite småpanik uppkommer ju liksom inom en. Men i och med att det kom från munnen så höll jag mig ändå rätt så lugn i hopp om att det inte var något allvarligt. Och det var det ju inte. Älskade lilla skrutt ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie - mamma till världens finaste prinsessa

Lille pluttisen... Håller tummarna för tungan :) och hur det går hos tandläkaren vill jag veta mer om, hur han reagerade och så, om du vill dela med dig alltså!

Puss, ha en bra kväll!

Svar: Klart jag ska dela med mig! Får hoppas han ens vill öppna munnen liksom ;) Puss på dig!
Evelina Fahlström

2013-10-24 @ 20:16:12
URL: http://nathalieelfstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0