BVC

Och så var den här dagen förbi.
 
Det dummaste med hela dagen var väl att tiden hos BVC var just den tiden då Emil precis ska käka lunch läggas för att sova middag. Ja, men vad gör man inte.
 
Gav Emil lite mellis innan vi åkte iväg så att han skulle hålla sig (han skulle inte orka äta mycket mat redan innan) väl där var vi kanske tio minuter tidiga, men bara bra tänkte jag - tills en kvinna kommer in och tydligen är tio minuter sen - ja men kul, hon skulle ju alltså vara där med sin plutt innan oss och detta resulterade ju i att jag och Emil fick vänta tills dom var klar först innan vi fick komma in!
 
Men men, Emil lekte med de få grejer som fanns att leka med i väntrummet tills det var våran tur. Väl där inne stannade vågen på 9220g och måttet blev 71cm (har för mig hon sa 74 men hon skrev upp 71, så antar det är 71 ;)) Hur som helst så var Emil inte ett dugg gnällig utan var sitt vanliga glada jag, trots att han egentligen skulle ha sovit vid den tiden ;)
 
Sen när vi var klara var vi tvungna att svänga förbi affären innan vi åkte hemåt. Emil höll såklart på att somna så fort vi rullade ut från parkeringen, så jag fick lov å sitta å peta på honom så han inte skulle somna den lilla biten till affären - det gick väl okej, han somnade aldrig.
 
Men sen när vi åkte hemåt somnade han direkt och jag lät honom sova vidare, tanken var att jag bara kan bära in honom sen. Allt gick bra, tills jag kom till dörren och en granne går förbi, stannar, och börjar prata med mig! Fasen! Där vaknade han...
 
Men men, någon timme senare, med mat i magen, somnade han - kl. 16.20... Lite skillnad mot 13.30-14.
 
Men så kan det gå. Nu sover han för natten i alla fall :)
 
Imorgon så kommer mormorn och hämtar oss så ska vi åka över till Avesta och hälsa på Gammelmormorn! Det var längesen så det ska bli skoj :)
 
Nu ska jag prata vidare med min fina vän sen blir det sova.

Kommentarer
Postat av: Elin :) 21 år och mamma till två små busungar <3

MEn vadå?! Fick dom gå in innan er? ÄR dom sena så får dom väl vänta tills det finns en annan ledig tid, taskigt tycker jag :P

Tur att lille Emil somna tillslut :D <3

Svar: Haha jaa, lite surt. Fast hade jag vart kvinnan som råkade komma 10min sen hade jag blivit lite ledsen om jag fick lov att vänta ut alla som var efter mig liksom ;) Fast i och för sig, hon verkade inte direkt stressad när hon kom innanför dörrarna heller så ;)
Ja det var tur det :D
Evelina Fahlström

2013-09-18 @ 23:00:38
URL: http://elinskogsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0