Annorlunda dagar

Jag har blivit lite dålig på att skriva här inne. Dels för att jag aldrig får mig tiden då jag inte har någon lust att sitta å knappa när Emil är vaken, men också för att jag lite halvt glömmer bort det.
 
Hur som helst. I torsdags och fredags blev det jobb ända till 20 så då var det Sebbe som fick hämta Emil på dagis. Inventering stod på schemat så det var bara att trötta ut hjärnan totalt bland alla siffror, men det är ju sånt som måste göras det också.
 
I lördags så stack Sebbe hem till sina päron och meckade bil medans jag och Emil stannade kvar hemma. Jag passade - medans Emil sov middag - på att skruva ihop den sista byrån i hallen för att bara få allting klart. Blev även någon sväng med dammsugaren och en maskin tvätt tror jag också blev av. Vi ligger verkligen sååå efter i allt som kallas städning här hemma efter renoveringen.
 
Eller jag kanske överdrev lite nu, vi har börjat komma ikapp ;)
 
I söndags blev det så att jag och Emil åkte med hem till svärföräldrarna. Jag och Emil spenderade dagen inne med farmor medans pappan bodde i garaget tillsammans med farfar. Strax efter att vi hade smockat i oss kyckling, ris och currysås så rullade vi hemåt och svängde förbi på en storhandling på vägen hem.
 
Väl här hemma på parkeringen ÖSTE regnet ner så efter att ha suttit för att "vänta ut" regnet i kanske tio minuter så fick vi helt enkelt ge upp och springa in trots allt regn. Men tur hade väl jag som bara behövde springa en gång = med Emil i famnen. Medans Sebbe sprang med alla kassar, höhöh!
 
Den här veckan har också börjat lite annorlunda. Igår hade både jag och Sebbe sovmorgon. Han började först klockan 08 och jag först klockan 09. Så att vara hemma tillsammans (kanske en kvart men ändå) innan man rullade till varsitt jobb var lite annorlunda! Men mysigt såklart ;) Emil lämnades dock på dagis som vanligt för att han ska få försöka komma in i sina rutiner någon gång......
 
Ännu konstigare blev det när jag klockan 16 (brukar vara 16.45) parkerar på dagisparkeringen och Sebbe ringer och säger att han är hemma. Men se det var ju också bara helt underbart. Jag bakade paj, slängde in tvätt och bytte sängkläder medans Sebbe lagade mat och diskade undan allt. Hur perfekt är inte det? Och Emil somnade vid halv åtta och vi hade därför hela kvällen för oss själva och jag kunde med andra ord duka fram paj, cola, vanlijsås, hallon och allt vi ville ha - på soffbordet. Utan en korv som ska "eeeeh, eeh, eeh" och vilja ha och ta allt!!! Härligt var det.
 
Idag då? Varför skriver jag ett megalångt - förövrigt rätt onödigt? - inlägg klockan nio på morgonen? Jo för att det blev sovmorgon till 10 idag. Allt för denna inventering som måste bli klar på alla sätt och vis innan vi kan komma igång som vanligt igen. Men se där, nu hann jag ju tvätta en maskin tvätt nu på morgonen också, nu ska den bara hängas och jag ska fixa mig inför den här dagen.
 
Ha det bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin :) 22 år och mamma till två busungar! <3

Jag älskar iaf dina långa inlägg :D
Saknar dig min bästa, kan vi komma över någon dag? <3<3

Svar: Vad bra :D Saknar dig med! <3 Det är lite fullt just nu :( Men har ni någon semester eller så snart kan ju vardagar kanske också gå? :D <3
Evelina Fahlström

2014-07-01 @ 19:49:09
URL: http://elinskogsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0