Helgen

I fredags ringde mamma och sa att hon hade hittat en bil till mig. Ja, hon hade hittat en Audi A6 -08. Det var drag på, automat och diesel vilket alla är tre små saker jag saknat på min bil (kanske dumt att redan byta till automat då kommer jag ju totalt glömma bort koppling och växling, men vad gör väl det om 100 år?
 
Hur som helst. Jag och Sebbe tänkte att vi skulle åka över till Avesta och kolla på den, men innan så ville vi kolla upp lite info om bilen och där sjönk all förhoppning. Det var en 3,0 vilket innebär en stor motor och därav också en lite väl dyr skatt på bilen. På min lilla pärla fick jag betala 1900kr i skatt och på denna skulle det bli 6000kr?! Helt sjukt mycket pengar.
 
Även om det nu är endast en gång om året, men nej. Och plus på det så fick man endast dra 1050 med den då bilen är så pass tung och det betydde att vi inte ens kunde dra släpkärran som Sebbes pappa har. Därav så sket vi i att ens åka och kolla på bilen.
 
Men mitt i allt så bara råkade vi hitta en annan, som stod i Stockholm och den bara råkade följa med oss hem på lördagen när vi åkte för att kolla på den också!
 
Haha. Dock höll jag mig till A4 då vi som sagt inte kommer nöja oss helt med en A6. Hur som helst, drag (får dra 1370 istället ;)), diesel och en automat. Alldeles underbart snygg och även helt kanon att köra. Ja men plus på det hela så blev ju jag tvungen att KÖRA genom Stockholm eftersom att vi köpte med oss bilen hem på en gång. Oh my!
 
Tur var väl att jag hade min kartläsare som körde framför mig hela tiden så vi kom hem levande!
 
 
Så sjukt nöjd med min nya pärla men det sjukaste är väl att vi förtillfället alltså äger tre stycken personbilar och dom alla tre står här ute och tar upp en varsin parkeringsplats, haha! Hoppas grannarna gillar mig bra ändå ;)
 
Lyckats parkera så jag har uppsikt på båda bilarna också ;) (ignorera katternas konst på fönstret.......)
 
Och igår (söndags) så blev det en sväng över till Robin och Maddis för att fira deras lilla buse som imorgon fyller två år! :)
 
Förövrigt så ligger gammeln (till vänster på bilden) ute på blocket nu så för er som vet någon eller om ni själva vill ha en helt kanon bil så kom och köp! Annonsen kommer upp i nytt inlägg strax!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag fick värsta iden...jag kan FÅ din gamla bil?! Då kan den liksom bara stå kvar där på parkeringen tills jag fixat körkort ;)
Haha, nä...

Och jadå, vi gillar dig ändå, haha! :D

2014-03-24 @ 19:15:12
Postat av: Nina

Så klickade jag på fel knapp... Det var jag som skrev kommentaren ;p

Svar: Klant :) Hahaha men näää vet du va, du kan få KÖPA den så kan den få stå kvar där :D Bra ;D
Evelina Fahlström

2014-03-24 @ 19:17:04
URL: http://nenakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0