Allt och inget

Och så rullar vi in i en ny vecka igen. 34e veckan är igång och det börjar med andra ord närma sig allt mer. I och med det blir det väl också tätare barnmorskebesök hädanefter och det senaste var nu i torsdags.
 
Allt såg fint ut, hon bara undrar hur jag mår med tanke på att mina värden är så låga. Men själv känner jag inte av någon speciell trötthet eller annat så jag fortsätter med mina två tabletter om dagen så får det väl visa vad fasen det vill, haha. Bebis är i alla fall en liten vilding så det är ju bra. Plus på det hela så undrade hon om jag inte känner av att bebisen ligger ganska långt ner? Eller enligt hennes ord "gräsligt långt ner", haha!
 
Så istället för att fylla i "rörligt" i manualen så blev dagens huvudläge "ruckbart" då hon inte kunde känna ordentligt om det var rörligt eller ej.
 
Annars då? Emils första utveckligsamtal är gjort. Han fick mycket beröm och det var så kul att höra hur han är på dagarna där, när mamma och pappa inte finns med i bilden liksom. Att han kan visa tydligt vad det är han vill, får han frågan om han vill ha vatten eller mjölk så kommer det "ord" som "mö" för mjölk och så vidare. Med andra ord så trodde hon att det snart kommer komma en massa riktiga ord då han börjat babbla så mycket den senaste tiden.
 
Han försöker verkligen berätta saker, bara att det blir på han egna språk. Men så stolt man blir som mamma, att få höra allt det fina och positiva! ♥
 
Förövrigt så saknar vi våran Maya, hon måste ha varit borta i en månad nu och trots Facebook och lappar i postlådor har ingen hört av sig om att dom sett henne. Känns inte alls bra.. Vi är vana att hon brukar kunna sticka iväg ett tag när hon är ute, men såhär länge har aldrig hänt förr... Vi får hoppas att hon bara hittat en extrafamilj för en stund och snart kommer hem till oss igen!
 
Men nej, nu ska jag runda av här, läsa lite bok innan Emil bestämmer sig för att vakna ♥
 
Bilder från förra lördagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0