Babbel

Idag fick vi besök igen, ja.. barnens mormor tycker om att åka bil helt enkelt ;) Haha nejdå. De skulle till Västerås för att hämta en grej så då passade dom på att komma förbi här en snabbis. Kul tycker vi, jag för att få någon att prata med och Emil för att få någon att busa med. Ja, Ellie tycker säkert att det är kul hon med.
 
Mitt i allt bus med Lilly så halkade Emil och slog munnen i trappan på något vis, men det verkade gå bra ändå. Blödde lite under överläppen och lite i näsan men det gick snabbt över. Han blev ju superledsen och ville ha nappen när jag hade tröstat honom en stund. Han fick den, gick och tog det lite lugnt i Roberts knä men kom snabbt på att han inte behövde nappen längre. Tjoho!
 
Idag gjorde jag även lite pannacotta till mig och Sebbe, eller okej. Gjorde och gjorde. Det var en påse med färdig krydda som skulle kokas upp i grädde och mjölk. Men de blev helt klart godkända ändå. Två var fick vi så vi åt en med hjortron på och en med hallon på. Mums!
 
Förövrigt så har vi (kanske mest jag) nu bestämt oss för att det blir en Emmaljunga Viking till Ellie. Nu är det bara nästa problem. Ska det bli en Black eller en White Leatherette? Oavsett vilken så kommer det köpas till en färgglad sufflett och sittdyna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0