2015-08-03

Oj vad tiden flyger iväg här. Sebbe har ju som sagt haft semester så att sitta vid datorn och blogga har liksom inte haft sån stor prio för mig. Vad kan ha hänt sen sist då?

Vi har vart i Motala som alla år, vi har vart på Leos lekland tillsammans med John (efter att Sebbe och John kört gokart), vart hos farmor&farfar några vändor, vart hos mormor&morfar några vändor, vart hos John och hälsat på, bara varit hemma, vart hos Elin m. familj, haft besök hit osv. osv. osv.
 
Lite nya grejer har också inhandlats under min "missade" månad. Kläder till barnen, sängkläder till barnen, en högtalare som är Bluetooth-kopplad istället för med sladd. (väldigt skönt att ha den när vi var i Motala t.ex) och så har det också kommit hem ett nytt fint köksbord!
 
Men nej, istället för en massa text om "semestern" så bjuder jag på en massa bilder! :) Idag hade Sebbe sin första arbetsdag så nu är vi tillbaka i normala rutiner igen - bortsett från att Emil har sommarlov typ två veckor till.
 
Idag har jag och barnen haft en effektiv dag i alla fall. All tvätt har tvättats bort, barnen har badats, det har handlats mat för denna vecka och lite till, bilens däck fick ny luft, Ellies säng fick sänkas ner då hon börjar resa sig mot saker, hela huset har dammsugits, golven här nere har skurats, våra sängkläder har bytts och så har vi såklart lagat mat sen också ;) Allt detta har skett med en mamma och hennes två barn varav en är trotsungen nr 1 och en är mammigare än mammigast. Tummen upp till mig ;)
 
Nöjd tjej som kan sitta med brorsan och leka ♥
Nu har vi alla tre en plats ♥
 
Från Motala:
Trots iskallt vatten så badade Emil faktiskt ganska länge, jag trodde han skulle vägra gå i jag ;)

Sovandes i Motala, 8-månaderstösen som vill resa sig mot bordet, gokart/leos dagen.
 
 
Våran lilla sjukling i ny "overall" från Lager 157, pyssel och klart resultat.
 
Glad kille i nya kläder, morgonglad tös och senare samma dag hemma hos farmor&farfar.
 
Någorlunda nöjda/lugna barn för en stund ;), Ellie diggar dammsugaren lika mycket som Emil gjorde när han var liten och så Emil som så stolt sitter på morbrors motorcykel.
 
Och från idag :)
 
Jag ska försöka se till att fixa bilder på alla nya kläder imorgon! Nu blir det sova.

Kommentarer
Postat av: John

Blev det en UE Boom högtalare? 😊

Svar: Japp :D
Evelina Fahlström

2015-08-06 @ 07:44:08

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0