Furuvik

Och så var en fullspäckad helg förbi. Egentligen borde jag nog redan ligga i sängen och sova ikapp efter all trötthet, men det hinns nog med det också. Ett snabbt inlägg ska jag nog hinna med här innan jag hoppar i säng!
 
Som jag nämnde sist så skulle vi åka till Furuvik i fredags, så efter att vi besiktat båda våra bilar (som självklart gick igenom helt felfritt) så packade vi in oss i bilen och åkte över till Norberg. Väl där så mötte vi upp alla hemma hos John och så kopplade vi på Johns husvagn och drog iväg.
 
Väl på plats så blev det bara att sitta i husvagnen och ta det lite lugnt innan vi sen bäddade ner oss så att vi skulle orka upp dagen efter. Ellie var dock väldigt övertrött (och dessutom fortfarande förkyld) så hon hade svårt att komma till ro, men tillslut somnade hon sittandes mot mig och efter en stund vågade jag i alla fall lägga ner henne.
 
På lördagen så spenderade vi hela våran dag inne på Furuvik. Först gick vi omkring bland alla djuren och tog lite fika innan vi sen också gick in på tivolit. Sebbe, mamma, John och Robert varvade mellan att åka bergodalbanan (Rocket tror jag den hette), Extreme och en till snurrande karusell som jag inte vet namnet på, den åkte faktiskt jag också en gång. Där i mellan fick Emil åka lite karuseller också såklart och självklart så skulle vi spela på alla hjulen för att vi också ville vinna choklad som alla andra man mötte också hade gjort (okej, inte alla, men man ser ju alltid dom som har lyckats vinna ;)). Men den ända som fann lyckan i snurrandet var självklart John... Dock lyckades Sebbe kasta hem en Minions-gubbe som vinst :)
 
Emils favoritkarusell blev helt klart Kaffekoppen. Det var den enda han skrattade i när han åkte och så fort han hade åkt klart den så ville han åka den igen. Så den åktes också ganska flitigt. Senare mot eftermiddagen så tog jag, Sebbe, John och Robert en sväng upp i slänggungan och medans vi var där uppe så blev Emil så trött så han nästan somnade nere i mormors famn. Så så fort jag la ner honom i vagnen när vi kom ner igen, så somnade han på stört och sov lääääänge. Han vaknade först när jag petade på honom på vägen tillbaka till husvagnen.
 
Efter lite mat vid husvagnen så tog vi och lämnade barnen med mormor och morfar så fick vi andra in till tivolit igen (de hade öppet till 23 just denna dag bara för att Tomas Ledin var där) och då vågade jag mig faktiskt upp i bergodalbanan också! Men mycket mer än så blev det inte för mig utan jag höll stämningen från asfalten jag medans grabbarna snurrade omkring i luften ända tills stängning. Sebbe lyckades i alla fall vinna med sig en ännu en Minions-gubbe hem och jag vann en liten apa. Väl tillbaka till vagnen så sov båda barnen sött till våran förvåning, jag hade liksom räknade med att Emil skulle vara vaken till seeeent eftersom han sov så länge, haha!
 
Och så kom söndagen. Vi alla förutom pappa gick in till Furuvik igen. Kollade in några djur en gång till och fick se när schimpanserna fick mat, sen vandrade vi vidare till tivolit igen eftersom att Emil så gärna ville åka Kaffekoppen, haha. Återigen spenderade vi dagen där inne ända till stängning (denna dag bara till klockan 16 dock) och med oss hem så hade vi faktiskt en varsin vinst! Sebbe lyckades vinna med sig en kartong från OLW (blandade chips och ostbågar/bollar) och jag en kartong Plopp. Nöjda och glada!
 
Men nu ni, nu blir det lite bilder istället.
 
Kikar medans mamma, pappa och brorsan åker upp i luften :)

Roligaste kaffekoppen!
En gång till ;)
Tröttisen
Sebbe, John och mamma i Extreme!
Känguru
Ellie äter majskrok sittandes i morbrors vinstkartong ;)
Superkul när schimpansen satt såhär nära fönstret och verkligen tittade på oss!
Väldigt spännande tyckte även Ellie :)

Klappa getter var också kul tyckte dom båda, haha!
Till sist lite schimpans matning, sen la kamerabatteriet av ;)
 
Dag 1 och Dag 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0