Nej..

Som jag nämnde, Kaninen som så gärna ville somna, funkade tyvärr inte idag. Det var Sebbe som läste och han sa att Emil hade mest legat och rört sig, pillat på tapeten och en massa annat. Så tillslut bytte han istället bok till en Sagobok som Ellie fick i doppresent (samma som det lästes ur igår) och så fort det lästes ur den, då låg Emil stilla och lyssnade.
 
Så efter en stund i den så provade Sebbe att byta tillbaka till Kaninen, men då hade Emil börjat röra sig direkt igen.
 
Visserligen stod det i bokens förtext också att det kan ta upp till tre gånger innan barnet känner sig trygg och kommer till ro med just den boken, så det kan ju vara så. Men vi får se. Funkar det att läsa vanlig saga så kan man ju lika gärna göra det istället - haha.
 
Strax efter åtta sova dom båda idag i alla fall. Och Emil har redan hunnit gå över till våran säng, haha. Hörde han tassa ut från sitt rum vid 22 och sen ropade han "mamma, gör duu?" för han såg ju att det var tänt överallt, haha. Så jag gick upp och la honom bredvid pappsen och ögonen drog igen direkt, fastän han sa "jag sovit gott" när jag kom upp för trappan och minsann inte skulle sova mera ;) Tss, trodde han ja!
 
Men nej. Nu ska jag ta och krypa ner bredvid mina två grabbar efter att jag kollat till lilltjejen inne i sin säng ♥
 
Glad skrutta när pappan kom hem från jobbet idag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0