Dag 2.

Dag 2 i "försök till rutin" är här och hittills har det gått bra. Ja, vid den här tiden borde ingen vakna heller, men man ska aldrig säga aldrig.

Så hur gjorde vi nu idag?

- Upp och hoppa (lite för sent då jag råkade slumra förbi alla snoozar...) 07.30
- På dagis 08.45
- 12.30 hämtade jag en sovande Emil som hade somnat 11.45
- Ca. 13.00 så vaknade han då det lyckat nog rullade en traktor fram och tillbaka bredvid vagnen ;)
- 17 börjar Emil bli astrött, han vill mys i soffan och ögonen börjar hänga. Jag försöker sysselsätta honom genom att gå ner på golvet å bygga tågbana och sen ska vi börja med mat så jag drar med honom till köket.
- Strax innan 18 däckar han på köksbordet medans jag lagar mat.
- Fem minuter senare kommer Sebbe in genom dörren så han får väcka Emil genom att fråga om han är hungrig och ge honom mat osv.

Här kan jag ju säga att jag trodde hela kvällen var förstörd, inte fan hade jag räknat med att ungen skulle bli stentrött och somna sittandes den tiden....

- Efter maten satte vi på pyjamas och han fick nappen och varva ner i soffan
- Ca 19.20 gick jag upp med Emil och läste en bok innan vi sa god natt och jag låg kvar tills han sov (kanske 20min?)
- Och när Sebbe klockan 21 gick och la sig så la jag även in Ellie bus i sin säng!

Vill inte lägga in henne tidigare utifall att hon börjar babbla och Emil inte hunnit somna in ordentligt ännu, haha.

Hur som helst. Alla sover, jag har druckit min kaffe och jag får nu sitta och babbla med min bästa vän om allt mellan himmel och jord. Jag saknar min finaste vän, men vi ses ju snart då vi ska skämma bort våra naglar och lite sånt också! Lyx ;)

Dock kan jag tänka mig att bakslaget kommer redan imorgon. När han nu fått sova nästan 12 timmar under natten så kanske han inte har lust att sova middagen på dagis och då finns chansen att han kommer ur fas direkt. Men då får vi helt enkelt bara fortsätta kämpa så kommer det nog in ordentligt snart. Kanske slutar det med att han helt enkelt slutar sova middag, det visar sig.

Men nej, fortsätta babbla med bästa och glo lite på datan innan jag kryper till sängs.


Dagens skruttar. Som jag älskar er mina finaste små hjärtan!


Kommentarer
Postat av: in :) 22 år och mamma till två busungar <3

Dom är ju så duktiga era små :D Jag tror att han kommer klara det här galant lilla Emil:) Hälsa från tant Elin imorgon att jag tycker att han är superduktig :D <3 <3

Svar: Det ska jag helt klart göra, då blir han nog stolt och glad :D <3<3
Evelina Fahlström

2015-02-09 @ 23:01:27
URL: http://elinskogsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0