Ensamtid

Här sitter jag. Äntligen ligger alla tre människor uppe i sovrummet och sover! Ja okej, jag längtar inte efter att Sebbe ska gå och lägga sig på kvällarna, men eftersom att han ska upp och jobba så måste han ju, missförstå mig rätt där ;)
 
Hur som helst. Emil somnade strax efter 20. Medans jag gick upp och la Emil så matade Sebbe Ellie och när jag kom ner så låg hon på soffan och kikade runt tills hon somnade. Sen när Sebbe skulle gå upp och lägga sig vid 21 så gick jag upp och la Ellie i sin säng med. Visserligen vaknar hon ju till när man flyttar henne, men hon somnar så fint om i sin säng sen så :)
 
Så nu har jag avnjutit en kopp kaffe uppkrupen i soffan. Äntligen! Ja, att en sån enkel grej kan göra en så glad. Detta är alltså något jag ser framför mig varje vardagskväll och på helgerna ser jag det dock med en sambo bredvid  mig i soffan. Vi kan ju få behöva sitta vakna i lugn och ro tillsammans någon gång vi med.
 
Men men, detta inlägg är inget jag ropar hej med. Inte än, när dagis är igång så ska rutinerna hållas då med. Tillslut så, tillslut så kommer det gå.
 
Sen hamnar man här. När man sitter själv vaken och allt är lugnt omkring en så slås hjärnan av alla tankar kring livet. Att jag träffat en människa att dela mitt liv med, som jag älskar trots brister som man ogillar - (ja alla människor har ju brister), att jag burit två barn i min lilla kropp, att jag sen även fött dessa två, fullt friska, barn till världen, att jag nu får glädjas och trilskas med alla dessa tre människor i min vardag.
 
Dagarna rullar förbi och ingenting betyder mer än att jag får somna och vakna med mina tre hjärtan hos mig. Jag älskar dom så sjukt mycket så ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen. Vad vore jag utan dom? Min käre sambo, fästman - min älskade son - och min finaste lilla dotter.
 
Så lycklig över hur långt jag har kommit här i livet. Men än serni, än är det långt kvar ;)
 

Kärlek! Dag in, dag ut

Kommentarer
Postat av: in :) 22 år och mamma till två busungar <3

En alldeles underbar liten familj :D <3<3

Svar: Hihih taaack! :D Eran med! <3
Evelina Fahlström

2015-02-09 @ 22:05:04
URL: http://elinskogsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0