Fettisdagen

Ja, så var även denna tisdag förbi. Emils två år och tre månaders dag för övrigt, haha. Tänk, snart är även lillskruttan tre månader. På fredag närmare bestämt. Så på torsdag är det dags för BVC med rutinkollen och sen även vaccination.
 
Idag har vi inte gjort så mycket. Tog en sväng till affären för att köpa semlor, ja för det måste man ju äta idag har jag hört ;) Sen kom det hit två gubbar å kollade en grej och eftersom att våran toalett låter när vi spolar (typ kalk i den eller något) så sa dom att dom skulle beställa en ny toalettstol åt oss också, tjoho!
 
Emil tog för övrig en och en halv timme på sig att somna så han sov 20.30. Men från och med nu tänker jag inte skriva mer om det, först om det blir något bakslag - alltså att han börjar krångla. För som sagt, jag skriver ju mest denna update för mig egen skull att kunna se tillbaka på.
 
Förövrigt så är det en sak som är sämst med att kämpa med dessa rutiner. Då Emil ändå inte verkar vilja komma in i att somna på max 30minuter så förlorar jag istället i princip all tid jag kan få med Sebbe under en dag. Ja, för han åker hemifrån efter att ha pussats hejdå klockan fem på morgonen, halv sex kanske det är. Jag minns inte. Hur som helst, hemma är han igen klockan sex på kvällen. Då käkar vi middag och klockan sju går jag upp för att lägga Emil.
 
Då förstår ni ju själva? Som idag då Emil somnade halv nio, då betyder det att jag fick en halvtimme med Sebbe eftersom att han måste lägga sig klockan nio.. inte ett dugg kul kan jag ju säga. Jag vill ju få rutiner på Emil delvis för att jag och Sebbe ska få egentid tillsammans också.. Jag saknar min finaste sambo.
 
Därför så tänker jag nu gå upp och lägga mig och kramas med honom, trots att sover. Godnatt!
 
 

Kommentarer
Postat av: in :) 22 år och mamma till två busungar <3

Snart sitter rutinerna med Emil och han kommer somna snabbt :) Då får du och Sebbe massvis med tid :D

Svar: Ja jag hoppas det :D
Evelina Fahlström

2015-02-17 @ 23:09:45
URL: http://elinskogsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0