Framsteg

Skönt att snön som kom, redan är borta och att vårkänslorna smyger sig på igen. Idag efter dagis blev det som vanligt utebus för Emil och sovstund för Ellie. Emil fick leka på tills han började tröttna på själva lekparken och började dra sig till annat håll för bus. Då gav jag upp och gick hem.
 
Väl hemma hjälpte han mig att dammsuga lite, efter det käkade vi mellis och sen blev det lite lek här inne istället.
 
Ellie har för övrigt fått börja lite smått med puréer nu. Emil testade redan vid tre månader, men eftersom att Ellie inte varit lika stabil som Emil i sittande position så har det fått vänta lite. Nu har hon dock varit hård i magen rätt länge och eftersom messmör i ersättningen inte hjälpt har jag börjat ge henne katrinplommospuré. Vilket jag hoppas hjälper bra :D
 
Plus på allt så vände hon sig från rygg till mage för första gången i löredags. Tjoho! Saker och ting går verkligen framåt med lillan.
 
Men nej, nu ska jag nog ta och läsa lite, dricka upp min cola och fortsätta babbla med Elin innan jag hoppar i säng. Gäller ju att passa på när alla andra sover, i varsina sängar dessutom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0