Tråkväder!

Sista "helgdagen" över för mig och barnen. Imorgon går vi åter till rutinerna med att lämna Emil på dagis en sväng.
 
Dagen blev lugn i alla fall. Lite bus inomhus då vädret var tråkigt, en snabbsväng till affären och sen hem för lite lunch. Tillslut så tog jag mig i kragen och gick ut fastän jag inte hade någon lust alls, men vad fasen.. när klockan bara var ett och jag började glo på klockan hela tiden för att kolla när det var dags att börja med mat så insåg jag att om jag forsätter sitta inne med barnen så kommer Emil somna, haha!
 
Efter ett tag ute så kom även grannarna ut för lite bus. Men tillslut var klockan snart fyra och barnen började alla tröttna ut och ville helt plötsligt gå in. Emil ville ju såklart gå in med Alice, men eftersom att vi skulle börja med mat om en lite stund så fick han helt enkelt acceptera att gå in hemma hos oss, även om han blev riktigt arg och ledsen på mig. Men det gick snart över och barnen fick ta ett mysigt bad efter långleken ute.
 
Nu sover dom gott båda två sen sju (Emil) och halv åtta (Ellie) och det är sååå skönt att bara få slå ner rumpan i soffan och njuta av lugnet tillsammans med Sebbe. Nu sover ju dock även han så bara jag och datan som håller ögonen öppna just nu ;)
 
Från idag  ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0