Dagisfoto och utveckling

Idag var det dags för Emil att ta förskolefoto för andra gången. Första gången såg han helt lost ut, liksom bara stirrade ut som om han tänkte "vem är du och vad håller du på med?" om fotografen. Tyvärr fick jag förklarat för mig att det hade varit ungefär detsamma denna gång. Fotografen hade kämpat på så gott han kunde för att få honom att le, för det är väl det dom själva vill också. Men nej, inget smile från Emil. Men det kände jag på mig eftersom att våran lilla bus är lite fundersam i början när det är nya grejer som händer ;)
 
Men men, han är ju lika fin för det och att han ser ut på sitt sätt på fotona visar ju bara exakt hur våran bus är i mellan varven ♥
 
Rutinerna med Ellie har förändrats litegrann också. Ni kanske minns att jag skrev att hon somnat vid 9.30-11.30 och sen igen 14-15. Nu är hon ju inte lika trött längre så nu somnar hon först vid 10.30 och sover till 11.30/12. Sen har hon inte någon direkt lust att sova på eftermiddagen.. Dock blir hon lite trött men idag gick det bra så idag sov hon bara en gång :)
 
Det händer så mycket nu. Nu ser man verkligen hur hon leker. Hon försöker själv ta fram leksaker och pysslar på ganska bra själv. Tre tänder hon spruckit upp under samma tid nu så nu har hon sju stycken. Säger jag "aj aj" när hon är vid vägguttagen så tar hon genast bort handen och säger "ajaj" själv också. Vårat lilla lilla hjärta, gud vad du växer! Snart fyller du ett år.. ♥
 
Bus från idag! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0