22/4-16

Så var ännu en vecka förbi, ja snart i alla fall. Emil var ju som sagt hemma tidigare i veckan, han blev hemma båda måndag och tisdag. Men i onsdags och i torsdags så var han återigen på förskolan.
 
I onsdags blev han överlycklig när jag hämtade honom också, eftersom att jag inte var själv ;) Helt plötsligt såg han ju liksom att världens bästa morbror John stod i hallen och väntade på honom, så John fick sig en bamsekram och sen hoppade vi in i bilarna och åkte hemåt. En massa bus, lite fika och en riktig visning av huset fick det bli.
 
Dagarna närmar sig allt mer Ellies inskolning också. Inte nästa vecka, men vecka efter. Är det helt plötsligt dags och sen, veckan efter det. Då ska jag helt plötsligt börja jobba igen?! Gud, det kommer bli en rejäl omställning känner jag.. Visst vill jag ju komma ut och träffa mina jobbarkompisar, få komma ut och faktiskt jobba igen, tjäna mina pengar och allt där till. Men samtidigt så kommer jag ju sakna mina små på dagarna, extra konstigt med Ellie såklart. Men det ska nog gå bra det också ;)
 
Förresten så har Emil fått platserbjudande på samma förskola som Ellie nu. Så nu äntligen är det klart att dom kommer att gå på samma förskola efter sommaren, så jag slipper allt pendlande. Skönt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0