2018-12-08 en hel del sen sist!

Det har nu gått över ett år sen det skrevs någonting här inne. Jag har alltid sagt att jag skriver på den här bloggen för min egen skull, för att jag ska kunna gå tillbaka och se vad som hände när och så vidare. Just detta år är alltså långt ifrån ett år jag kan se tillbaka på här inne..
 
Det har ju också hänt en hel del, mycket tragiskt men också massa bra saker såklart.
 
Till att börja med huset. Sist jag uppdaterade så var Sebbe i full gång med att renovera tvättstugan och att bygga en bod på baksidan. Dessa grejer är självklart helt klara och några bilder tror jag nog att jag ska kunna dela med mig av, även om det på dessa bilder fortfarande kanske är några detaljer som inte är helt klara. 
 
Sebbes garage är även igång en del, han har gjutit plattan och gjort allt arbete dessförinnan såklart. Han har fått en del hjälp från kompisar, bror och gamla kollegor (och lite av oss i familjen ;)), men framåt har det hur som helst gått. Just nu står det stilla i väntan på våren :)
 
Det har byggts upp ett staket på muren mot grannarna. Det sa vi skulle göras direkt då när muren blev klar, men det glömdes visst bort... Men nu är ett staket på plats och ingen ska råka snubbla ner där.
 
Inomhus har det hänt lite annat också. Vi har nämligen renoverat vårat sovrum. Sebbe började med att riva en vägg (för att flytta den) och sen bygga upp den och en till. Innan våran tid här, så har det nämlige funnits en Walk in closet i sovrummet, men av någon anledning så har de förra ägarna valt att riva ner den, så vi valde helt enkelt att bygga upp den igen. Vi såg ingen anleging till att ha SÅ stort sovrum, för vad ska man med det till? Istället vill vi ha en ordentlig garderob och förvaring! 
 
Tapetsering och nytt golv resulterade i att vi då valde att byta ut allt golv på övre plan till ett och samma. Enhetligt och helt utan socklar, mycket nöjda!
 
Barnen.
 
Det känns ju lite sjukt och läsa tillbaka nu och se att sista framsteget jag skrev om var att Ellie hade slutat med napp, haha. Ja, mycket större än så har hon ju blivit sen dess. Strax innan hon fyllde tre år så slutade hon helt med blöja och det gick superbra. Hände enstaka olyckor på dagtid men hon var så duktig så. 
 
Och nu då? Jo, Ellie går kvar på förskolan, men helt utan sin kära storebror som hon haft vid sin sida (de gick på samma avdelning sista året) och Emil har istället hoppat över till SKOLAN! Ja, han går numera i förskoleklassen och har simskola en gång i veckan. Så sjukt att våra små busar börjar bli så otroligt stora. De fyllde ju trots allt sex och fyra år för knappt en månad sen. Så galet.
 
Året i sig har för övrigt varit blandat utav det vanliga, vardagen, semester med besök på kolmården, tjejträffar, spenderat tid med Elin och Jocke, varit återigen på Nitro circus som E&J gav oss i födelsedagsrpresent, fixande med huset och mycket där till. 
 
Men det största, och tråkigaste, är att vi förlorat två personer. I ena jävla envisa skitsjukdommen. Cancer. I början av sommaren så somnade Sebbes största förebild och pappa in. Barnens farfar och min svärfar. Det var en tuff tid, men vardagen har rullat på och den där familjen är så stark och de klarar sig galant igenom det tuffaste man någonsin kan gå igenom. Världens finaste människor.
 
På begravningen så hade vi båda barnen med oss. De saknar sin farfar och kan då och då komma och berätta det för oss, trots att månaderna gått. Det var en fin dag och barnen var väldigt duktiga. Väldigt små för att vara med i detta sammanhang, men så självklart för oss att de skulle få vara med och säga hejdå, precis som oss andra. Vi saknar Perra varje dag som går, men vi vet att han har det bättre nu.
 
Sen så var det en till, min kära farbror Morten. Som jag träffat väldigt sällan nu som vuxen, men när vi var små så spenderades många semesterar tillsammans med den familjen. Denna begravning åkte jag iväg själv på, barnen har bara träffat honom fåtal gånger och Sebbe stannade därför hemma med dom.
 
Två väldigt fina begravningar som gav oss fina avslut. Vila i frid och hoppas ni lever till fullo på något nytt bra ställe nu. 
 
Nu blev det här inlägget väldigt långt, så jag tänker avsluta med några bilder nu innan jag ska ta och hoppa i säng. Barnen sover sen länge och Sebbe är säkerligen snart på väg hem från sitt julbord med jobbet.
 
Detta var tydligen allt jag hade på boden, haha! Skäms på mig. Jag får se till att ta en bild på det färdiga resultatet en annan gång.
 
Tvättstugan FÖRE:
 
Tvättstugan EFTER (med en del småfix kvar):
 
 
 
Sovrummet under tiden, riva vägg, bygga upp väggar:
 
Och resultatet, med lite småfix kvar:
 
 
Och lite från Sebbes garagebygge:
 
Har tydligen varit väldigt dålig på att fota känner jag, eftersom att jag inte ens har någon bild när plattan är gjuten, haha! Får nog ta en sväng runt om och fota lite.
 
Men nej, nu ska jag hoppa i säng. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0