18/12 -08! Dagens:

Dagens ämne: Ordet "Hata" - Ett hårt ord. Ett för hårt ord enligt mig. Många säger så fort de tjafsar lite med någon; "Jag hatar dig!" Eller kanske bara för att man inte tycker om vad någon annan gör. "Jag hatar sånna som gör så!" Helt sjukt att man ens kan säga det. Ja, jag erkänner att jag har sagt att jag hatar någon. Men jag säger även att det är en jävligt stark anledning till att hata personen. Jag hatar EN person + dens familj och det är inte att använda ordet för mycket. Eller? Nej det är det inte. Men jag vill inte att folk ska säga det så ofta som dom gör, många säger det så fort dom inte tycker om en person riktigt. En person dom stör sig på; "Jag hatar dig!" En person som inte är som dom vill; "Jag hatar dig!". Det är helt fel enligt mig. För tänk er själva. Hur kul är det att höra av någon att man är hatad? Hatad? Vad betyder ordet ens? Ja, att man hatar någon betyder i mitt huvud att man verkligen inte vill ha något med personen att göra, man vill inte vara i samma rum för att man mår dåligt utav det. Man vill inte prata med eller om personen för att det får en att må dåligt och att tänka på allt som den gjort. Hur ser ni på det? Nej, sluta missbruka ordet och ska ni säga det så var 100% säkra på att ni verkligen har en jävligt bra anledning till att säga det. För tänk att någon säger det till dig, det gör ont att höra det! Alla människor är olika, så använd det inte för att du tycker att personen är på det viset som den är. Noway! Det är fel. Du kan ogilla, men hata inte!

Dagens positiva: Lov idag ju. Det är toppen. Och jag fick precis veta att Dennis min sötaste har köpt en julklapp till mig. Hihi!

Dagens negativa: Trött, trött, trött heeeela dagen lång!

Dagens tanke: Kommer snön att vara borta på jul? Troligtvis, för den smälter och det är plusgrader! :(

Dagens saknad: Hela skor. Blöta fötter är aldrig kul.

Nej jag vet ingen bild som passar dagens ämne.

Kommentarer
Postat av: Elin

du syfta på mig!

2008-12-18 @ 17:40:24
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/
Postat av: pappa B

Hallå där tjejen inte får man väl pussas så där på bloggen S

Tack för att du tittade in hos mig idag. Jag hoppas att du gör det fler gånger.

Natti-kram

pappa B

2008-12-18 @ 23:33:58
URL: http://www.ojohan.blogspot.com
Postat av: amanda

neeej,snöön får inte försvinna :(

2008-12-18 @ 23:34:37
URL: http://aaamandab.blogg.se/
Postat av: helene

bra skrivet =)

2008-12-19 @ 11:51:35
URL: http://alltidhelene.blogg.se/
Postat av: natta

håller med..om hata.grejen.:)

2008-12-19 @ 20:51:13
URL: http://nathaliesaviluoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0