Nyköping

Hej och hå.

Torsdag:
I tordags så kom Sebbe och hämtade mig från jobbet vid fem, blev raka vägen hem till svärföräldrarna eftersom att jag skulle klippa mig, toppning rättare sagt eftersom att jag nu måste se till att försöka sköta mitt hår - ska faktiskt spara ut det igen, saknar det långa :)


Fredag:
Blev även lite jobb i fredags, i vanliga fall så jobbar jag inte på fredagar då jag bara jobbar 60% men har man mycket och göra så får man faktiskt ta och hoppa in lite extra när det behövs!

För just nu har vi haft en del att göra eftersom att vi byter till höstkollektionen. Ska bli riktigt kul faktiskt, att på något sätt verkligen börja på nytt nu efter flytten. Få allt precis i den ordningen man vill och allt sånt, svårt att förklara för er som inte vet hur det är men ändå :) Imorgon den 22:a så startar i alla fall webshoppen med de nya kläderna! Oj vad vi kommer ha full upp!

Nåja, efter jobbet så kom sambon och hämtade mig och vi stack hem så vi fick i oss lite tacopaj som älsk hade lagat och så vi fick duscha innan vi sen begav oss hem mot svärföräldrarna igen. Väl där så böt de batteri på rcbilen och sen var det bara att lasta och åka mot Nyköping.

Det mest värdelösa var väl antagligen att det regnade hela vägen, blev mörkare och mörkare och ja. Ni som någon gång åkt igenom Stockholm kanske kan tänka er att den vägen är värre när det är mörkt och det regnar OCH med en trailer som faktiskt kan råka börja vobla lite ibland. Någon kanske till och med har åkt exakt vid dessa tillfällen? Inte kul....

När vi väl kommit dit GPS:en var ställd så kom det en buss som även den kör rallycross, bra tänkte vi så när vi blev osäkra i en rondell så åkte vi ett extra varv för att sedan kunna åka efter den så vi kunde hitta. Vi åkte sen en bit, jag började misstänka att skylten vi åkte förbi kanske var en skylt vi skulle åkt av vid? Mycket riktigt slutade det med att bussen visade tydliga tecken på att den inte alls hade någon koll - människor, ni kanske ska lära er av oss? - tillslut var vi tillbaka på rätt väg, stannade till vid coop båda två. Det visades sig att de hade tänkt exakt som oss när dom såg oss "fan vad bra, då kan vi följa efter dom, dom hittar säkert" - dom förstod alltså vid rondellen att nej, vi visste inte. Istället fick en av dom gå in och höra på Coop vart det låg, mycket riktigt vid skylten som jag hade känt lite vibbar vid.

Så ja, vi kom fram tillslut, i mörkret och i regnet. Men väl där och väl med en avlastad bil, så var det bara att sätta sig i bilen och vänta in vårat boende - mamma, pappa och Robert. Som kom strax efter tio med ett samtal:

Mamma: Vart är ni? Vi är här nu men det är någon bom..
Jag: Bom? Men vadå vart är ni då?
Mamma: Skroten sägen pappa
Sebbe: Men vadå skrot, har inte sett någon skrot..
Jag och Sebbe kollar på klockan, inser att den är efter tio - ja jävlar ja, alla depåer stänger ju klockan tio!
Jag: Ja, det är stängt då, klockan är ju efter tio.
Mamma: Men vadå... ja vi såg ju en bil..
Jag: Men äh, vi kommer ner så får vi se hur vi gör..

Vi börjar sen gå ner på ingången och ser några lysen där ner och tillslut ser vi att bilen kör in. Skönt, bomen var inte låst! Kan man ha mer tur? Nåja, de parkerade och sen gick vi in i nya vagnen (ja de har köpt sig en ny vagn igen - inte ny ny men ny för dom) för att äta och när vi efter ett tag insåg att kl. var tolv så blev det till att skynda i säng så att vi skulle orka upp dagen efter.


Lördag:
Vaknar. Kollar ut och inser att det fortfarande inte är så kul väder. Efter att Sebbe anmält sig, besiktat bilen och att vi ätit frukost så blev det till att byta däck på bilen. Vem vill åka med slicks när det är blött liksom? Efter det blev det bara att vänta in träningen. 

Träningen gick bra trots att det kanske var lite väl halt på vissa ställen, men det blev bättre och bättre ju fler bilar som åkte så väl till första heatet var det nog ganska dugligt på banan trots allt. Första heatet gick i alla fall bra, tror det blev trea i mål men inte den bästa bästa tiden. In i depån kom han med en lite intryckt sida då vissa på något sätt vill försöka "pressa" sig förbi om man kan fast det egentligen inte finns plats, lite som i folkrace. Han upptäckte även att fälgen var knölig på höger fram så blev att skynda till däckbussen och kränga om däcket till annan fälg.

Andra heatet slutade med en bättre tid än första men den här gången kom han in i depån med för lite luft i däcket, alltså hade det blivit lite för dåligt pumpat så det kändes väl en del i körningen också. Så det blev till att pumpa och vänta in heatet tre.

I tredje heatet så började allt så bra, låg trea bakom två riktigt snabba bilar, med andra ord väntade en riktigt bra tid! Väl i en kurva vart det lite för trångt och ivägen stod ett räcke så där tog det tvärstopp och där var det även slutkört för min fina med en mindre fin bil.

Tråkigt är det, men det är bara att ta nya tag. Detta är rallycross..

Men sen blev det hemåt. Ännu mer regn och jag kan lova att jag var nervös och halvt rädd där igenom Sthlm igen. Är det inte vattenblaningar som skrämer mig så är det att man ligger i mitten och på vänster sidan kommer det en fet buss medans det på höger sidan kommer bilar i fullfart som kör i vattenpölar och svätter ner rutan som man inte ser en millileter. Okej, allt kanske inte var på en gång men skit samma. Fan var jag hatar Stockholm!

Nu tänker jag istället visa upp den "fina" bilen som Sebbe förövrigt är hemma och fixar med idag.







Men nej, nu ska jag bege mig ut i köket för att försöka mig på att laga någon mat till mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0