Utveckling

Det är ganska kul att se Ellie nu för tiden. Hon babblar bara mer och mer den lilla damen. Här om dagen sa hon till och med en tre-ords mening!
 
Det är hennes egna ord än så länge:
 
datt = vatten
minne = pinne
disch = filt
backa = macka
 
Där var några småexempel i alla fall, hihi. "min pinne" och "Ellie ska bada" är något hon sa här om dagen. Så det går verkligen framåt just nu, i full fart!
 
Något jag inte heller har nämnt är att Emil äntligen släppt spärren han haft på sin cykel. Förr har han liksom inte kunnat trampa, men sen en dag för någon vecka sen så förstod han hur han skulle göra och någon dag därefter så cyklade han omkring riktigt fort här ute! Så nu ska han bara få öva på ett tag innan han ska få lära sig att cykla utan stödhjulen också, men det får bli senare det ;)
 
Igår när jag var på jobbet så hade det kommit förbi en granne och frågat efter matolja. Dom hade nämligen getter och en utav dom hade blivit sjuk. Sebbe hade gett dom hela våran flaska och sagt att hon kunde komma tillbaka med resten sen (hon hade brottom och vi hade typ en 2-liters flaska). Sen idag så kom hon förbi med en blomma och en ny flaska matolja som tack för att vi räddat deras lilla get. Så snällt av henne tycker jag, att vi fick en blomma och allt :)
 
Men nej, nu ska jag ta och slita Emil från barnprogrammet och borsta tänderna, dags för busarna att hoppa i säng.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0