Kommer jag att bli tjock?

Dagen i skolan är över. Allt gick bra. Men jag är mindre pepp på att vi snart har prov i både samhäll och idrott. Usch på det!

Nog om skola.

Dennis tror att jag snart kommer bli fet! Inte så att jag börjar bli det eller så, men det är ju så att jag äter hela tiden. Jag äter mycket när jag käkar skräpmat - typ kebabrulle eller liknande. Men när det gäller vanlig mat, så äter jag inte längre lika mycket. Jag äter mycket när det gäller godsaker - godis,bakelser,chips osv. Men inte nyttiga frukter. Nejnej. Jag får i mig en massa fett. Så det borde ju snart slå ut? Blir jag en 100kg 's klump? Hjälp. Måste verkligen komma igång med simningen nu.

Kommer säkerligen att dö vecka 13 då vi ska till fjällen ca 1vecka i alla fall. Pga att jag inte har någon kondition som matchar snowboard/skidåkning. Hihi.

Vad skulle du göra om du var på en fest och någon som hade druckigt, var på väg att sätta sig i en bil?

Vi pratade om det idag på trafikkunskapen. Skulle du ta hans/hennes nycklar? Skulle du tömma luften ur däcken? Skulle du slå ner personen? Skulle du ringa polisen? Eller skulle du kanske inte ens bry dig?
Det finns många alternativ. Något jag aldrig skulle göra, är att skita i det. Skulle jag se att en person som hade druckigt skulle köra bil. Då skulle jag göra allt för att stoppa den. Det är väl det man ska?

Min lärare sa en sak:
En smart sak några raggare gjorde då de skulle festa (raggare festar oftast rejält och någon kör alltid bil då också) var att ta allas nycklar. De fyllde en stor hink med vatten, la nycklarna i vattnet och ställde sedan in hinken i frysen. Detta gjorde då så att personerna som hade bil, inte längre kunde köra. De var tvugna att vänta tills festen var över och isen hade smält.

Detta går ju dock inte att göra lika ofta i dagens läge, med tanke på att det är massa takniska nycklar vi fått istället för en enkel "järnbit". Dagens bilar har ju larm därav nycklarna massa tekniska knappar osv. och kan därför inte läggas i vatten. Tänk på det, haha.

Men ja. Vad skulle du göra? Skulle du bry dig? Eller skulle du låta personen sätta sig i en bil och sen kanske aldrig mer se personen som samma person. (Ifall den krockar och får allvarliga skador - hjärnproblem, synliga ärr som aldrig försvinner, men för livet helt enkelt! Eller om personen helt enkelt kanske till och med omkommer. Hur skulle man då klara sig? Och vara medveten om "jag hade kunna stoppat honom/henne!" - jag blir rädd av tanken.

Nog för mig! Har alla haft en bra dag? ♥

Kommentarer
Postat av: Cattis

SV: MIN GODIS, <33333

jaja visst är din beby söt på sitt sätt men de är in godis också på alla sätt <3

2009-03-04 @ 17:10:36
URL: http://juniflikkan.blogg.se/
Postat av: amanda

sv: det blev nog annirene,jag,emma,du,carro,sebbe? och orsida? :)

2009-03-04 @ 19:09:43
URL: http://aaamandab.blogg.se/
Postat av: annirene

jag skulle seriöst ge den personen en smäll över kinden, du vet sån där typiskt bitch-slap och sen ta nycklarna och gömma dom någonstans som bara jag kan komma på. jag skulle aldrig kunna leva med tanken att den personen kunde överlevt olyckan om jag hade gjort något för att stoppa den från att köra påverkad.

2009-03-04 @ 19:44:22
URL: http://annirener.blogg.se/
Postat av: nelly

MAAAAAAAAT <3

Jag skulle dunkat den uppdruckna flaskan i huvvet på personen, slängt den i väggen och lagt en påse över huvudet på den dumma jäveln. Seriöst sånna dumma idioter förtjänar ett sånt kok-stryk :D

/men always with a lots of love of course <3

2009-03-04 @ 20:10:32
URL: http://only-nelly.blogspot.com
Postat av: Cattis

SV: haha är det inte intressant annars då ;) Neemen jo jag fundera på börja med det igen.



aah precis jag känner verkligen igen mig iallafall ;)

2009-03-04 @ 22:23:11
URL: http://juniflikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0