Fina vänner

Goddag.

Idag är det redan lördag. Fredagen liksom bara försvann.

I vilket fall, jag jobbade enda till halv 4 igår, alltså en timme längre än vad jag brukar på fredagar, men ibland blir det så. Sen när jag kom hem satt jag och samlade kraft till att gå till ICA för att köpa lite grejer så jag kunde laga någon lite annorlunda mat med min kyckling och bacon - men när jag väl hade gett upp tanken och istället bestämt att Nej, det får blir kyckling med ris och currysås - inte alls lite special ;) - så ringer Jelena som varit hemma från jobbet hela veckan och frågar om jag vill gå med henne till affären, är det inte för toppen ;)

Så ja, jag begav mig till affären och mötte J där, köpte även en massa gottis till senare på kvällen - känner mig dock dum för att äta så mycket onyttigheter, men aja - och fick prata ut lite med min fina vän ♥

På tal om vänner så saknar jag även alla utspridda vänner. Sambon tycker inte jag ska klaga, jag får väl skylla mig lite själv för att jag inte ser till att träffa dom, och jo, kanske är det väl lite så. Men nu är jag lite komplicerad av mig tror jag ;P

Först har vi ju fina Cattis som nu mera bor ända uppe i Gävle - hela 147,3 km dit enligt eniro och när man heller inte har körkort så blir det liksom som en hel prosedur (heter det så) för att ta sig dit ju.. Vilket sabbar suget att ta sig dit.. Men jag saknar henne ändå, så någon gång lär vi ju ses!

Sen har vi min underbara Amanda, hon bor ju visserligen inte så långt bort, men för att säga så är det 97,8 km enligt Eniro och även här blir det ju lite mycket byten och dittan och dattan om man ska ta sig dit med tåg/buss. Men ja, nu har jag sagt till henne att vi måste planera in en helg så får man helt enkelt se till att lösa det!

Och Elin saknar jag ju alltid också, nu var det ju inte länge sen vi sågs men det var så kort stund och det var inte mycket you and me time så det räknas inte ;) Fast jag fick träffa bebis och det var värt ♥ Hur som helst så är det 63,7 km dit enligt Eniro, så det är ju egentligen inte alls långt, haha! Men ja, nu har hon två bebisar och det krävs planering för att allt ska funka!

Men men, inte alltid så måste man väl träffas. Jag försöker så gott jag kan att hålla mina vänner nära och kära ändå och tyvärr måste jag få lov att säga att jag inte lyckats så bra, eller ja, VI. Det är väl från båda parter det ska finnas en tanke att höra av sig ibland, så jag ska inte bara skylla på mig själv, haha.

Hur som helst. Jag hade nog inte räknat med mycket annat när jag bestämmde mig för att flytta exakt 105,8 km, enligt Eniro, hemifrån och x-antal mil ifrån alla mina vänner - i alla fall inte i min omotiverade värld till att skaffa ett körkort. Men det ska komma det med, så småningom. Jag gav ju min man ett löfte och det vill jag försöka hålla, både för min egen och för hans skull. För våran skull ♥

Men nej ni, nu ska jag ringa lite hem - på tal om det så gjorde jag det igår och satt i telefonen med mamma i 3minuter mindre än 2timmar! Vad hade vi att prata om egentligen? Haha! Var nog allt ifrån gamla gosedjur till pengar till mat + allt däremellan - och höra vilken tid vi kan komma dit OM vi ska åka dit idag, vi får se :)

Sen blir det dush och disk och kanske lite sims eller film, är nämligen själv hemma just nu :)


Älskade vänner ♥


Kommentarer
Postat av: kattisEriksson

Å jag saknar dig också!!

2012-04-14 @ 15:02:07
URL: http://ekattis.blogg.se/
Postat av: Jennie - det andliga/mediala

hoppas du haft en fantastisk helg! <3

2012-04-15 @ 19:16:14
URL: http://jennsiii.blogg.se/
Postat av: Elin =) 20 år och tvåbarnsmamma <3

Ja det blev lite dåligt med tid för dig och mig ju :/ Ska kolla med Jocke om jag kan komma och sova hos dig en natt iaf nu snart :) Han kanske inte vill att jag är borta hela helgen och lämnar han hemma själv med barnen hela helgen :P



Puss på dig min fina vän, bara för att du är helt underbar på alla vis :) <3<3

2012-04-15 @ 20:36:41
URL: http://elinskogsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0