Från och med nu..

Jag hittade en skiva igår, med bilder på mig själv sen ett tag tillbaka. Oj hur man har sett ut! I alla fall så slutade det med att vi satte och kollade på lite bilder sen vi började träffas också.

Det slog oss att vi måste skärpa oss. Vi såg våra magar, vilken skillnad.. Det slog mig att enda sedan vi flyttade hit så har dagarna sett likadana ut. Jag jobbar, åker hem, datan ett tag, lagar mat, Sebbe kommer hem, vi äter, setter oss framför tv:n och sen går vi och lägger oss. Helgerna kanske blev lite annorlunda, filmkvällar med massa chips och gärna ett kilo godis. Varför inte 4 st cola flaskor på en helg också? Fast det som blev över fortsattes såklart att ätas/drickas under resten av veckan.

Inga nyttigheter alltså. Senaste tiden har vi köpt hem lite grönsaker, men det blev bara någon gång sen gled vi ifrån det igen. Så med andra ord har vi bestämt oss för att skärpa oss nu. Vi måste göra något.

Sebbe sa "det är det som är fel med att bo i lägenhet". Han har lite rätt, i alla fall enligt mig med tanke på att jag är en sån som undviker att gymma med massa folk eller springar mitt i stan.

Därför bestämde vi nu att vi ska försöka göra något åt det. Idag började vi t.ex. med en halvtimmes promenad till en butik för att köpa ett par bra skor till Sebbe som han kan gå/göra-vad-vi-nu-kommer-hitta-på i. Sen gick vi hem igen, blev alltså en timme lite drygt. Skönt sa vi båda när vi kom hem.

Så nu ska jag nog ta och slå en signal hem till päronen för att se om dom har några nyttiga saker vi kan ha nytta av, som dom inte använder. Sen till det roliga, att köpa massa gröna saker. Gurka, tomat, majs, paprika, sallad, frukt i massor och så vidare. Vad är egenligen bra frukt och bra grönsaker?

Nåja, ska nog ta med Maya ut också. Eller i alla fall behöver hon, enligt våran våg väger hon 5kg.. kan inte stämma?

Kommentarer
Postat av: kattiseriksson

jag saknar dig också massor!!

2012-01-09 @ 20:37:20
URL: http://ekattis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0