Lista

Hur många barn har du idag?
Svar:
Jag har ett barn idag, våran fina son ♥

Hur många barn vill du ha?
Svar:
Förr sa jag alltid tre, idag kan jag tänka mig två - eller tre ;)

När vill du ha ett till barn?
Svar:
Både jag och min sambo är fast i att vi vill ha ganska tätt mellan dom då de alltid ska kunna finnas tillhands för varandra för att leka och busa :)

Skulle den partner du lever med idag, passa som fader till dina barn?
(Hoppa över frågan om din partner redan är fadern).
Svar:
  Då får jag väl hoppa över den då ;)

Vill din parnet, som du lever med idag, ha barn i framtiden?
Svar:
Det vill han utan tvekan, alltid sagt tre :)

Tycker du att ålderskillnaden mellan syskon har någon betydelse?
Svar:
Mer eller mindre. Jag är inte alls jämnårig med mina syskon då det är 6 och 9 år mellan mig och mina storebröder. Däremot glädjs jag alltid åt att se Sebbe/hans storebror att brottas, spela spel, ja bara umgås lite, med sin lillebror när vi är där hemma och hälsar på - då både Sebbe och Micke (hans storebror) har flyttat hemifrån så blir Jonas liksom ensamma syskonet kvar, vilket inte lär vara så kul alla gånger. Däremot hade Sebbe och Micke alltid varandra då det endast är 1 år som skiljer dom åt. Så ja, tankar kring syskon här hemma blir att de ska komma relativt tätt helst :)

Tycker du att man ska vara gammal eller ung när man får barn första gången?
Svar:
Jag tycker att man ska vara i den åldern när man känner att man är i rätt ålder. För varför spelar dedär siffrorna egentligen ens någon roll? Ålder har inte alltid den betydelsen som det pratas om. Förr klankades det alltid ner på unga mammor och det var helt enkelt inte okej att vara det. Men jag säger bara - skit samma! Skaffa barn när du känner att DU är redo för det, det är DU som ska ha ansvaret och inte någon annan!

Är en förlossning något som du anser är vackert, eller mest skrämmande?
Svar:
För mig blev förlossningen i sig endast en vacker upplevelse. Snabbt och smidigt gick det och jag såg ingen skräck i det hela alls då det bara sa poff och det tydligen var klart, trots att jag trodde att det var lång väg kvar att vandra. Om man räknar en förlossning från att man kommer in till sjukhuset till att barnet är fött så tog min förlossning endast ca 4 timmar och jag trodde allt skulle göra så djävulskt mycket ondare än vad det faktiskt gjorde, så ja, jag ser det endast som något vackert! (kanske inte om man ser det från barnmorskornas sits ;) hahah)

Skulle du kunna tänka dig att göra kejsarsnitt eller väljer du hellre en vaginal förlossning?
Svar:
Jag har alltid känt att jag är villig för de båda. Inget skulle brista inom mig om de sa att jag blir tvunken att göra ett kejsarsnitt. Allt hade kanske varit tragiskt om första barnet blev med kejsarsnitt och att man med andra barnet kanske inte skulle kunna få valet att föda vaginalt, då skulle det kanske kännas trist att inte fått "prova på" det som vi kvinnor faktiskt är skapta för. Men som sagt, barnet ska ut så det får bli som det blir :)

Tycker du att alla människor har rätt till att skaffa barn?
Svar:
Jag vill ju gärna säga ja. Men om jag tänker efter så finns det alltid dom som inte bör ha barn, inte förtjänar att ha barn, inte bör vistas bland barn, ja you name it. Säger lite som Elin skrev, mördare, pedofiler och dyl. eller varför inte bara nämna de som slår sina egna barn?! Så svaret blir nej..


Kommentarer
Postat av: Pauliina

Hur tätt är tätt? :)

2013-02-19 @ 14:21:54

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0