Dop

 
 
Fråga 1. Hur mycket energi och pengar ska man lägga på ett dop?
 
Jag har en liten önskan om att göra det sådär puttinuttigt och härligt fint, massa fina dekorationer, fina tårtor och en fin inbjudan sänd till alla som är bjudna. Men vad är värt och vad är ovärt? Vad är bäst att bjuda på? Mat eller fika? Ska man slå till och göra tråkiga tårtor själv eller ska man kosta på att få sådär fina, t.ex bilderna ovan?
 
Ja, ni förstår att ett dop börjar närma sig och än så länge har ingenting planerats. Får bli lite prat med min sambo om detta ikväll :)
 
Någon som har förslag?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag la ner hur mycket pengar å energi som helst på dopet ;) tycker sånt är så kul :)
Men allt funkar ju, gö de så som ni vill ha det :)

Vi satsade på dekoration och beställde både mat (kyckling, potatisgratäng, sallad, bröd, sås) och tårtor.
Sen beställde vi dopklänning med Moas namn å dopdatum på åså, men jag är nog lite överdriven av mig när det gäller såntdär ;)

Svar: Inte alls överdrivet, satt och kollade runt på klänningar idag och såg broderade namn på och såklart vart jag sugen på det jag med. Men sen slog det mig att det kändes lite "onödigt" för då MÅSTE jag köpa ny sen till nästa barn ;)
Vi får se hur vi gör helt enkelt, allt för mycket pengar kommer jag nog inte lägga, men litegrann ;)

Hur många bjöd ni och hur stora/många tårtor hade ni?
Evelina Fahlström

2013-01-22 @ 20:25:11
URL: http://emeliemalmstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0