Ny

Vi har haft lite kattbus på våran altan. Nämligen så att någon katt (tror det är grannens kattunge, den är ju så liten liksom) har gått och gjort sina små behov i en hink med gräsfrön som stått i hyllan där ute. Sen en vacker dag hade någon även vält ikull denna hink så frön och behov (bajs.....) låg utspritt på altangolvet.
 
Kan inte svara på hur länge det legat, men idag tog jag tag i att få bort det. Plockade upp det värsta och skulle sen damsuga upp det sista fröna liksom. Mitt i allt blir damsugarpåsen full. Byter påse och fortsätter.
 
Alltså fan. När jag går in (damsugaren stod fortfarande i vardagsrummet när jag damsög) så ligger det fullt av gräsfrön på golvet... inne......
 
Öppnar damsugaren och ser att hälften av fröna har hamnat utanför damsugarpåsen. Skitgrej!
 
Blev så less så jag åkte och köpte en ny damsugare. Ja, jag är ju fattig så jag tog helt enkelt en 500lapp som jag fick av min mormor i födelsedags present. Får väl se hur bra denna damsugare från Rusta för ynka 499kr är. Den är i alla fall invigd så jag kunde dammsuga upp alla frön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0