2016-04-08

Sjukstugan fortsätter här hemma för våra små stackare. Dock vände allt även för Emil. Igårkväll när jag satt i kön till 1177 (dom som skulle ge mig en dirket-tid till sjukhuset för att kolla Emils öra) så kräktes även Emil. Hans natt var dock relativt lugn, men det berodde nog mest på att han inte hade något att få upp. För han "kräktes" några gånger, men det kom ju aldrig upp något direkt. Så vi slapp i alla fall hålla på och bädda om sängar och sånt mitt i natten. Ellies natt var väldigt lugn faktiskt, hon sov hela natten bortsett från en kräkning igårkväll.
 
Just nu ligger Emil här med sitt täcke och kudde i soffan och vilar lite och Ellie ligger uppe i sin säng och sover och jag bara sitter och kollar runt på datorn. Har letat torktumlare och tagit fram tre olika alternativ så får Sebbe vara med och bestämma sen vilken vi ska välja. Ja, vi hade det ju så typiskt att den torktumlaren som fanns här i huset (som jag längtat efter enda sen vi skrev kontraktet) valde att sluta fungera när vi tog över den.
 
Jag körde en maskin som gick hela programmet, däremot var inte tvätten helt torr. Så jag körde nästa maskin på ett annat program istället men där blev det inte heller helt torrt, trots att den gick hela programmet. Så jag körde om den maskinen en gång till och då valde den att efter en stund blinka och helt enkelt sluta gå. Skit kul jag vet.
 
Och ja, säljarna har även dom varit snälla och kommit hit för att kolla. Dom vill ju såklart att allt ska funka för oss, precis som det gjort för dom. Men nu lyckas varken dom eller vi hitta något fel så vi ger helt enkelt upp och köper en ny istället ;)
 
Men men, nog för denna gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0