Sjukstuga

Vi har ingen riktigt bra start på "vårat nya liv" här hemma. Innan flytten blev jag förkyld och tack vare flytten så har förkylningen vägrat gett med sig utan blev snarare värre. Dock börjar det bli bättre nu i alla fall, bara rösten/halsen som envisas.
 
I fredags när vi åkte till Västerås så klagade Emil på ont i örat, så pass att han satt och grät i bilen. Så vi gav han en Alvedon och sen somnade han i bilen. Väl i Västerås så frågade vi hur det var med örat och då var det bättre. Sen på lördagen så rann det lite vax ur örat och sen dess har han inte sagt något mer.
 
Sen, i måndags när hämtade jag Emil på förskolan satt han precis på toaletten när jag kom, så jag gick in och hjälpte honom. Dock var han inte så frisk i magen där såg jag men vi hoppades på att det berodde på maten eller någonting. Däremot så sprang han på toa tre eller fyra gånger till sen när vi kom hem så jag fick lov att ringa till förskolan och säga att han skulle vara hemma under tisdagen.
 
Väl på tisdagen var han inte på toa en enda gång, men däremot åt han aldrig någonting. Han var aldrig hungrig sa han. Så åter igen fick jag ringa förskolan och säga att han stannar hemma en dag till.
 
På onsdagen så kom min kära mor och ena bror hit. Vi möttes upp inne i Enköping för jag skulle springa lite ärenden. Sen grät Emil hela vägen hem pga. ont i örat åter igen. Väl hemma fick han lägga sig på soffan för att kolla på film och mormor hade köpt med sig en liten chokladbit som han glatt mumsade i sig. Men han fortsatte halvgrina och jag gav honom en Alvedon och sen ringde jag till våran husläkare för att kolla läget lite. Ringde åter igen förskolan och sa att han får stanna hemma.
 
Sen kom dagen idag. Jag ringde husläkaren direkt på morgonen för att boka en tid för att kolla hans öra. Han har inte grinat mer över det, men frågar jag så säger han att han fortfarande har ont. Jag och våra små busar började med att åka in till Enköping tidigare idag för att kolla efter en torktumlare och för att köpa en ny tv-antenn. Sen åkte vi hemåt och ganska direkt efter att vi kommit hem så kräks Ellie rakt ut. Jahapp..
 
Får lov att ringa till husläkaren igen och be dom avboka Emils tid eftersom att Ellie kräkts. Hon frågade lite hur det är med Emil och ber mig trycka på "flärpen". Emil bryr sig inget märkvärdigt. Sen säger jag att det rinner lite vax ur örat och då frågor hon "det är inte var då? för har trumhinnan gått sönder då gör det inte ont längre" alltså kom igen.. vad fasen ska jag ta mig till nu då? Klart jag vill kolla upp pluttens öra men jag kan ju inte flänga runt med en magsjuk liten tjej på sjukhus och grejer.
 
Hon ger i alla fall mig tipset att OM det inte ger med sig på Emil, om han ev. får feber eller så. Då skulle vi ringa 1177 och be dom boka en tid direkt till stora sjukhuset här i Enköping så att någon av oss kan åka in med honom ikväll medans den andra stannar hemma med Ellie. Så så ser planen ut just nu.
 
Sen sa hon även att om vi inte åker in ikväll, så vill hon ändå gärna att vi kommer in någon gång nästa vecka. Då får någon i alla fall kolla hans öra för det är inte bra om det rinner ur en tre årings öra.
 
Just nu ligger Ellie plutt i alla fall och sover efter att ha kräkts två gånger. Jag hoppas verkligen att detta vänder snart så att vi faktiskt får NJUTA av att ha flyttat hit, haha. Visserligen har vi ju ändå bara haft regn och tråkväder, så på så vis går ju inte världen under ;)
 
Men nej, nu ska jag bara kika till Ellie lite där uppe sen ska jag nog ta mig en kopp kaffe.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0