Nya kläder och sjukstugan fortsätter

Dagarna har visst rullat förbi här hemma. Emil var ju som sagt sjuk under förra veckan och lagom tills han började bli frisk igen, då blev Ellie hängig och är fortfarande sjuk. Men men, man har väl inte så mycket annat att vänta sig.
 
Hur som helst. I fredags var jag och barnen hemma hela dagen själva och lite för sent så tog vi en tripp till affären för att inhandla kvällens mat och lite gott. Strax efter att vi hade satt oss för att äta så kom pappan hem och åt tillsammans med oss, så han hann i alla fall träffa busarna en skvätt innan dom fick hoppa i säng. Eller ja, Emil fick vara vaken snäppet längre ändå eftersom vi hade köpt lite fredagsmys.
 
Sen på lördagen så kom Sebbes föräldrar och lillebror hit. Farmor och farbror fick då stanna hemma med Ellie (som just då sov middag) medans jag, Emil, Sebbe och hans pappa for iväg till vårat blivande hus. Blev en skvätt kaffe, kolla runt lite i huset och så fick vi (läs: Sebbe och hans pappa) en genomgång i hur panna osv. funkar ;)
 
Så nu har Emil fått prova leka i huset och även klättrat i lekställningen som finns på gården. Så nu är det inte längre bara bilder för honom utan nu är det ju mer verkligt för honom också. Idag har vi en månad kvar, 31 dagar kvar tills vi får nycklarna i våra händer och nu har jag gett mig själv tillåtelsen att börja packa. Fyra veckor går trots allt väldigt fort!
 
Igår så åkte vi hem till Sebbes föräldrar för att han skulle sälja iväg en motor. Spenderade lite tid ute i sköna solen men annars var vi mest inne. Kvar över fem däckade Emil i min famn, vaknade till lite när vi skulle ut till bilen för att åka hem, vaknade till sen när vi skulle bära in honom hemma igen och vad då? Jo han vägrar somna om. Så han förblev vaken tills vi skulle gå och lägga oss (ca. 21:30). Så idag ringde jag helt enkelt till förskolan och sa att han fick lov att vara hemma idag. Kanske var det lika bra eftersom att han sov enda till typ 10, haha!
 
Hur som helst så drog jag med mig dom små till Västerås idag för att fylla på Ellies garderob lite. Och eftersom att jag hade fått 100kr på H&M så fick Emil välja ut ett plagg själv där inne så inte han skulle bli utan, hihi. Sen tog vi en vända igenom IKEA och jag var ju så duktig så och köpte endast två toaborstar ;)
 
Men nej, nu har John kommit hit så nu ska jag se till att ge honom lite kaffe!
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh ska bli så kul att få komma och hälsa på er i huset sen! :-D och vilka fina kläder till ellie och såklart en cool tröja som Emil valde! 😄

Svar: Ja, det ska bli så kul att få flytta dit också! :D haha..
Ja jag älskar kläderna till Ellie :D Emil ville ju såklart ha "dinosaurien" som cyklade - han vägrade visst ta in att det är en krokodil ;)
Evelina Fahlström

2016-02-29 @ 17:49:43

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0