Platt däck...

Det är ju bara så typiskt ibland, att allt ska komma på en och samma gång. För ett tag sen hade jag pyspunka på ett framdäck på bilen, men Sebbe och John lyckades göra rent mellan fälg och däck så det verkade hålla tätt.
 
Men så gick jag ut i onsdags och skulle åka och handla, däcket är nästan platt.. Jag åker och fyller i luft och då fick jag se att det visst bara var 0,6 kvar i däcket - med andra ord nästan helt tomt! Men jag pumpade i och åkte och handlade och sen åkte jag hem igen. Sen har bilen stått.
 
Idag medans folk var här på visning så höll jag och barnen till utomhus, jag skottade undan runt bilen och sopade av den och vad ser jag då? Jo, att däcket är HELT platt. Alltså vad fan! Så jag ringer till Sebbe och turligt nog så slutade han precis jobbat så han skyndade sig hem för att byta däck åt mig (inte det lättaste att göra det själv när man inte får under domkraften. Så en av oss får "lyfta" bilen och den andra puttar in domkraften). Ska kanske tillägga att vi inte lyckades få under domkraften ändå så Sebbe gick in i förrådet och hämtade några stenar som han fick köra upp på, då gick det bra ;) Och plus på allt så passade inte hans reservhjul på min bil så han blev tvungen att ta mitt. Det är ett sånt där "nödhjul" som är supersmalt och som man får köra max 80km/h med....
 
Han tog hur som helst med sig mitt platta däck hem till sina föräldrar i hopp om att hitta något hål att laga eller så, vore det inte för underbart att behöva köpa ett nytt däck nu också liksom?
 
Jag kunde ju i alla fall ta mig till affären, jag åkte igenom stan istället för att åka motorvägen och irritera folk och vara en fara för andra (och oss), haha. Så nu har vi godis och tacos handlat inför min, Amandas och barnens fredagkväll. Mysigt!
 
Förresten så är Ellie uppe och går hela tiden nu så nu kan hon ju helt klart gå i alla fall, tjoho! :D
 
Men nejni, nu ska jag ta och runda av här. Sen får vi se om telefonen plingar snart om att Amanda är påväg hit.
 
Emil igår när vi lyssnade på Pippi och sen är det en gammal bild på busarna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0