Sjukling

Nu har vi fått en liten sjukling här hemma. Emil hade lite hosta i måndags när John var här, men hosta vet man ju som förälder till ett förskolebarn att det kan sitta i, i en evighet ;)
 
Hur som helst. Igår var han också hostig men i övrigt som vanligt. Sen mot kvällen skulle vi äta mat, han tog någon enstacka broccoli bit och någon liten makaron, sen gick han och satte sig i soffan (ja, jag lät honom göra det för jag såg på honom att han inte alls var pigg) Tog sen tempen och som jag trodde hade han ju feber, så när jag gick upp och nattade honom så kom jag ner efter 5 minuter igen, snabbaste nattningen någonsin med andra ord!
 
Idag däremot har han suttit fast i soffan i princip. Men innan jag hade uppfattat att han var SÅ matt, så tog vi oss ut för att gå bort och slänga lite sopor.. redan på vägen dit så började han klaga på att det var jobbigt att gå så det slutade med att jag fick bära honom hem.
 
När mormor kom och plingade på dörren strax därefter så orkade han dock springa till dörren för att öppna. Men han fick inte i sig någon kladdkaka för den var tydligen inte god (bara det är ju inte alls normalt för att vara Emil ;)) och efter att ha pärlat lite pärlplatta - som mormor hade köpt med sig - så blev det soffläge igen. Tillslut blev jag tvungen att sätta på honom en blöja för han började se riktigt trött ut och bara någon minut senare så somnade han. Helt slut stackarn.
 
Och Ellie då? Ja, hon vägrade typ första gången att sova sin middag?! Resulterade i en rätt gnällig tjej, men hon höll sig vaken tills hon skulle sova för natten. Dock tvärvägrade hon ju sova när jag la ner henne utan hon bara skrek tills Sebbe gick upp och tog henne igen. Så när jag kom ner efter att ha nattat Emil, så hade hon däckat i pappans famn ♥
 
Men nu sover hon i sin säng och Emil har kommit ner till mig i soffan, så nu ska vi ta och gå upp och lägga oss bredvid pappan istället :)
 
Från i måndags, dom två sista från idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0