Sjukstuga..

Det blev visst sjukstuga hela veckan för oss den här veckan.
 
Det började med att Sebbe fick magsjuka i måndags, och i samma veva åkte jag på en förkylning och Ellie snuva och feber. Emil klarade sig fint till en början där men fick vara hemma från förskolan eftersom pappan låg hemma i magsjuka.
 
På tisdagen var Sebbe bättre och jag mådde lite bättre medans Ellie fortfarande var helt slut. Under onsdagen skulle Sebbe åka tillbaka till jobbet och Emil gå tillbaka till förskolan.
 
Men vid 00 kommer Emil in till oss och gråter och säger att han kräktes. Så bara upp å bada av honom, säkra våran säng och lägga honom där och sen får jag ta reda lite lätt på hans säng också innan jag själv kryper ner i sängen igen. Emil kräks två gånger till och sen känner jag hur det börjar rulla runt inne i min mage så det är bara att gå upp för mig igen, så helt plötsligt vart vi smittade också...
 
Så jag varvar min halva natt med att själv springa på toa, torka kräk från Emil och trösta Ellie som sover dåligt. Men när hon väl ger upp och jag åter får ligga i sängen (kanske 03:30?) så lugnar sig allt. Jag får gå upp själv kanske en gång till medans barnen får sova vidare. Så när Sebbe sen vaknar slutar det med att han får stanna hemma för att jag ska slippa ligga magsjuk OCH ta hand om sjuka barn själv.
 
MEN. Dagen efter är Emil helt som vanligt, jag är matt och har ingen matlust men ingen kräks mer? Alltså gick det väldigt fort över, som tur var. Hihi!
 
Ellie är bättre hon med nu. Nu har hon bara lite snuva kvar och nu har det visat sig att hennes "sjukdom" berodde på att det kom upp lite nya tänder, precis som sist hon var snuvig och febrig, haha.
 
Så idag har jag äntligen fått tillbaka min energi så idag har jag tagit tag i vårat äckliga hem. Eller åtminstone så kändes det äckligt, ingen har ju direkt hålla efter städning och tvätt så idag blev det både damsugning, bädda rent alla sängar (ja självklart har jag redan bytt dom som Emil har kräkts ner, men det hoppas jag att ni fattar? haha!), skurat golv och en del tvättande och plockat undan högar med ren tvätt som liksom bara blivit liggande utan att få komma till sina rätta platser ;) Ja.. ni förstår.. det har hamnat efter lite.. hihi.
 
Men nej, nu ska jag ta och läsa lite bloggar här innan lilla vaknar. Senare kommer barnens mormor och morfar på besök eftersom vi är själva hemma här. Sebbe åkte iväg och skulle dricka lite öl med en kompis :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Säg vad du vill säga:

Trackback
RSS 2.0